כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

רעננערט תרם, ה'גדוילים' חגגו

לפני מי אתם מטהרים: רשת הכוללים ללימוד טהרות חגגה • הגרמ"י ליפקוביץ הסביר בהתרגשות מדוע לא זכינו לתלמוד בבלי וירושלמי על הסדר • דיווח וגלריה מרהיבה

הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ח קניבסקי באירוע
הגרמ"י ליפקוביץ והגר"ח קניבסקי באירוע

במעמד מכובד כיאה לכבודה של תורה, בראשות ובברכת גדולי ישראל, התקיים ביום חמישי שעבר סיום מסכתות מסדר טהרות והוצאת הכרך הראשון של משניות מהדורת רעננערט, על-ידי מאות אברכי הכוללים ללימוד סדר טהרות בעיון, מיסודו ובנשיאותו של הגאון רבי מיכל יהודה ליפקוביץ.

מאות משתתפי המעמד קידמו בשירה את פניהם של גדולי ישראל, אשר טרחו במיוחד להופיע במעמד, ובראשם נשיא ומייסד רשת הכוללים הגרמ"י ליפקוביץ, הגר"ח קניבסקי, הגר"נ קרליץ, הגר"ג אידלשטיין ועוד.

בפתח המעמד, הוקראו מכתבם של הגרי"ש אלישיב, הגר"ש וואזנר, הגרי"ט וויס וכן של כ"ק אדמורי"ם מבעלזא וצאנז.

בדבריו הנרגשים, אמר הגרמ"י: "לא זכינו לתלמוד בבלי וירושלמי על מסכתות אלו, והוא כדי שיהא מקום לעמלי התורה להתעמק להבין מתוך יגיעת התורה, וכאשר יתאמץ הלומד להבין דברי המשניות והראשונים, אזי יקבל הארה מן השמים להבין את הדברים המוקשים".

רבי דוד חנניה פינטו מצרפת הגיע לארץ לכבוד המעמד ולכבוד הנדיב, הנמנה על מקורביו.

רשת הכוללים ללימוד סדר טהרות בעיון, נוסדה לפני כשלוש עשרה שנה מתוך מטרה לברר ולהעמיק במסכתות אלו מסדר טהרות אשר הוזנחו משום מה בקרב רבים מלומדי התורה.

לצד רשת הכוללים פועל מכון "לימודי דעת" שנוסד בתרומתו של איל-ההון איירה רעננערט. גולת הכותרת של המכון היא הוצאת משניות סדר טהרות המוגהות באיכות גבוהה ומודפסות מחדש באותיות מאירות עיניים לרווחת לומדי מסכתות אלה, הנחשבות למורכבות ביותר במסכתות הש"ס.

בהוצאה זו אף נוספו ושולבו פירושים חדשים מרבותינו מפרשי המשנה.










































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}