כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"מי שיפגע באשתי, יירש גיהנום"

בנאום ראשון שנשא הגר"א ברלנד מאז המהפכה בחצר, הגן על רעייתו ועל בנו והזהיר מפני עונשים בזה ובבא • ומיהו הנאמן היחיד על הרב? • דיווח ותמונות

"מי שיפגע באשתי, יירש גיהנום"

מאות מחסידיו של הגר"א ברלנד, נהרו אמש (ג') לאולמי 'שירת ירושלים' שבפאתי שכונת הר נוף בירושלים.
החסידים הגיעו בפנים מהורהרות. השבועות האחרונים הפכו אותם לספקטיים וחסרי אמונה. הם נעו מתקווה לייאוש, ומשמועה אחת לחברתה, גם לשיעור של הרב הם הגיעו בפנים מכורכמות, אך מלאות תקווה לעתיד טוב יותר.

הרב עצמו חזר ממספר ימי מנוחה בעיר טבריה, לשם נסע עם רעייתו בכדי להתאושש ממאורעות השבועות האחרונים שסוקרו בהרחבה באתר 'בחדרי חרדים'.

הרב שמינה הנהלה חדשה למוסדות, וחזר בו מספר פעמים, דיבר אתמול בהחלטיות מפתיעה. אל מול עינהם הקרועות של חברי הקהילה אמר הרב: "מי שמאמין לשמועות על זריקות שנתנו לי או על נסיונות להרעיל אותי, אין לו חלק לעולם הבא. לא היו דברים כאלה מעולם".

הרב התייחס גם לשמועות על קרע בינו לבין הרבנית, ואמר בקול נחרץ לחסידיו. "מי שמזלזל ברבנית מזלזל בי. אני מבקש מכל הציבור לרשום את הנשים לנופש בכינר שמתקיים מידי שנה יחד עם הרבנית. הנופש הזה שייך לי ולא לרבנית. וכולם חייבים ללכת לשם. מה שהרבנית אומרת זה על דעתי, ואני רוצה שהשנה יהיה נופש יותר גדול מכל שנה".

גם על נחמן, הבן שנמצא במוקד הסערה, התייחס הרב באומרו: "נחמן יכול לבוא אלי הביתה מתי שהוא רוצה. אף אחד לא יכול למנוע ממנו להיכנס". לאחר שדיבר על נחמן, והרוחות באולם התלהטו, שבר הרב את הקרח באמצעות השיר: "בליבי בוערת אש", אותו שרו המוני החסידים במשך שעה ארוכה.

הרב הסביר כי מהיום הנאמן היחיד עליו הוא הגבאי ישורון, והוא היחיד שמוסמך לדבר בשמו.














תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}