מצנתקים? הכנסת תשים קץ לתופעה
נוהגים לחזור למי שהתקשר אליכם וניתק? • בימים אלו מקדמת הכנסת חקיקה שתשים קץ לסחיטת כספי האזרח הסקרן באמצעות פרסומת סמויה • בין המגישים: גפני ומקלב
- שרי רוט, בחדרי חרדים
- ו' שבט התשע"א
- 4 תגובות
אל תחזרו למצנתקים. צילום אילוסטרציה
השיטה מוכרת: הם מתקשרים אליך, מנתקים ברגע שאתה עונה, וסומכים על הסקרנות הטבעית שלך שתביא אותך לחייג ולבדוק 'מי חיפש אותי?'.
מעתה לא עוד. הבוקר (ג) סיימה ועדת הכלכלה של הכנסת להכין לקריאה ראשונה את חוק התקשורת בנושא איסור לשגר פרסומות באמצעות מערכות חיוג אוטומטיות.
מגישי החוק: חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'.
ההצעה מבקשת למנוע מחברות רבות לעקוף את האיסור לשגר פרסומות בפקס, הודעה אלקטרונית או מסרון באמצעות שימוש במערכות אוטומטיות שמתוכננות להפסיק את החיוג בטרם מקבל המסר מספיק לענות לשיחה וגורמות לו לחזור למתקשר ולהיחשף לפרסומת.
"ההצעה במהותה נועדה להגן על הצרכן ולסגור פרצה בחוק המאפשרת לשגר פרסומות באמצעות צלצול ללקוח וניתוק השיחה, המוכרת כ'צינתוק'", מסביר מקלב, ומוסיף כי "רוב האנשים נוהגים לחזור לשיחות שלא נענו ואז הם מגלים שמדובר בחברה מסחרית ומוצאים את עצמם משלמים כסף עבור הפרסומת".
יו"ר הוועדה, כרמל שאמה-הכהן, אמר כי מדובר בחוק "מבורך".
במהלך הדיון התעוררה השאלה כיצד נוהגים עם חברות המתקשרות ממספרים חסומים. היו"ר שאמה-הכהן הציע להכפיל את הקנס, כדי ליצור הרתעה ולעודד את הנפגעים לאתר את המטרידים.
כאמור, אישרה הוועדה את ההצעה לתיקון החוק לקריאה ראשונה. כמו כן אישרה הוועדה תוספת לסעיף הפיצויים לדוגמה, לפיה אם דבר הפרסומת נשלח ללא ציון דרך יצירת הקשר עם המפרסם הקנס שיוטל על מפר החוק יוכפל ויעמוד על עד 2,000 שקל.
מעתה לא עוד. הבוקר (ג) סיימה ועדת הכלכלה של הכנסת להכין לקריאה ראשונה את חוק התקשורת בנושא איסור לשגר פרסומות באמצעות מערכות חיוג אוטומטיות.
מגישי החוק: חברי הכנסת אורי מקלב, משה גפני ויוליה שמאלוב-ברקוביץ'.
ההצעה מבקשת למנוע מחברות רבות לעקוף את האיסור לשגר פרסומות בפקס, הודעה אלקטרונית או מסרון באמצעות שימוש במערכות אוטומטיות שמתוכננות להפסיק את החיוג בטרם מקבל המסר מספיק לענות לשיחה וגורמות לו לחזור למתקשר ולהיחשף לפרסומת.
"ההצעה במהותה נועדה להגן על הצרכן ולסגור פרצה בחוק המאפשרת לשגר פרסומות באמצעות צלצול ללקוח וניתוק השיחה, המוכרת כ'צינתוק'", מסביר מקלב, ומוסיף כי "רוב האנשים נוהגים לחזור לשיחות שלא נענו ואז הם מגלים שמדובר בחברה מסחרית ומוצאים את עצמם משלמים כסף עבור הפרסומת".
יו"ר הוועדה, כרמל שאמה-הכהן, אמר כי מדובר בחוק "מבורך".
במהלך הדיון התעוררה השאלה כיצד נוהגים עם חברות המתקשרות ממספרים חסומים. היו"ר שאמה-הכהן הציע להכפיל את הקנס, כדי ליצור הרתעה ולעודד את הנפגעים לאתר את המטרידים.
כאמור, אישרה הוועדה את ההצעה לתיקון החוק לקריאה ראשונה. כמו כן אישרה הוועדה תוספת לסעיף הפיצויים לדוגמה, לפיה אם דבר הפרסומת נשלח ללא ציון דרך יצירת הקשר עם המפרסם הקנס שיוטל על מפר החוק יוכפל ויעמוד על עד 2,000 שקל.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות