כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

האיש מאחורי הסערה • "לולא הבלשים, הייתי בבית חולים"

המהומה ביישוב תפרח טרם שככה - ובלשים משוטטים בכל פינה • יצחק אריאל מספר: "בדיוק כשהחלטתי להסיר את המועמדות, בחורי הישיבה ביצעו את הפוגרום"

תלמידי ישיבת תפרח. "ממשיכים להטריד אותי בטלפון"
תלמידי ישיבת תפרח. "ממשיכים להטריד אותי בטלפון"



המהומה הגדולה ביישוב החרדי תפרח שבדרום, שהגיעה אתמול (ב') לשיאים חדשים - אינה חדשה לתושבי היישוב השקט.

המועמד ר' יצחק אריאל, שביקש להתמודד בבחירות לוועד המושב, נמנה על משפחת מייסדי היישוב, והוא עצמו נמנה על תושביו. הוא כיהן במשך כמה שנים כראש כולל בירושלים ובתפרח - אך כל זה לא ממש עוזר לו מבחינה ציבורית.

הוא מודע לבעייתיות שבדבר: "זה כמו שחסיד ויז'ניץ יבוא לגור בקריה חסידית של גור", הוא מגדיר ל'בחדרי חרדים'.

לטענתו, המאבק של רבני ישיבת 'תושיה' המקומית אינו רק נגדו - אלא גם נגד רבים אחרים מבני היישוב. "השאר היו חלשים ועברו להתגורר במקומות אחרים. אני, לעומת זאת, נשארתי חזק והמשכתי להתגורר בתפרח".

הקרע הראשון, לדבריו, נרשם לפני שש שנים. על השולחן עלה תקציב שהעניק 'מפעל הפיס' לטובת בניית מקווה חדש ביישוב. אריאל נמנה אז על קבוצה גדולה שהתנגדה להחלטת הישיבה להקים את המקווה במקום מבודד - ובין הצדדים נוצר קרע.

"בהנהלת הישיבה לא התייעצו עם ועד היישוב לגבי הקמת המקווה. רצינו ללכת להגרי"ש אלישיב שיפסוק לנו מה לעשות, אבל כמובן שהם לא רצו. גם כעת, כשעל הפרק עומדת דרישה של הישיבה לסגור עסק פרטי שנפתח כאן באחד הבתים, אף אחד לא רוצה ללכת לגדולי ישראל שיכריעו בסיפור הזה. מסיבות אלה, רציתי להגיש את המועמדות שלי לוועד המושב".

בחורי ישיבה במעצר

השבוע התפתחה מהומה של ממש בין תלמידי הישיבה לבין יצחק אריאל. בישיבה טוענים כי ההתנגדות כלפיו נובעת בשל כך שהוא "התחצף לרבנים".

"התגלתה בעיה חוקית במועמדות שלי לחבר ועד היישוב", מספר איציק. "היות וגיסי מתמודד על חברות בוועד. הלכתי לרב שלי, הגר"י שרייבר, והתייעצתי עימו האם להסיר את המועמדות. הוא יעץ לי להסיר - וכך עשיתי".

בדרכו חזרה מירושלים לביתו, חשב אריאל כי המהומה הגדולה הסתיימה. אך כשהגיע, גילה כי היא בעצם רק החלה.

בשעת צהריים מוקדמת הגיעו בחורים לחצר ביתו, וביצעו במקום פוגרום, לדבריו. "באותו זמן חזרתי מהרב שלי - וקיבלתי את ההחלטה לא להתמודד. לא האמנתי שזה מה שיעשו לי", הוא אומר.

ר' יצחק הגיע לתפילת מנחה בבית הכנסת המקומי ביישוב. גם שם המתינה לו קבוצת בחורים, שתקפה אותו והוא הוכה מכות נמרצות. "המזל שלי היה שבלשי המשטרה הגיעו תוך שניות. אחרת, הייתי מאושפז בבבית החולים 'סורוקה'", הוא אומר.

צמיגי רכבו נוקבו, והשוטרים דרשו ממנו להגיש תלונה. ארבעה בחורים נעצרו. שלושה מהם שוחררו - והרביעי עדיין עצור.

בבוקר שאחרי, ר' אריאל מספר: "ממשיכים להטריד אותי בטלפון. יש רתיעה לבוא לשטח שסובב את ביתי כי המשטרה מסתובבת כאן, יחד עם בילוש, כל הזמן".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 48 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}