כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לא עוד אפליה חרדית: כך תפקח המדינה על שיבוץ התלמידות

לא עוד אפליה חרדית: כך תפקח המדינה על שיבוץ התלמידות

משרד החינוך גיבש הנחיות חדשות בכל הנוגע לרישום ולשיבוץ תלמידות במגזר החרדי בין היתר במטרה למנוע אפליה דוגמת המקרה ביישוב עמנואל בשנת הלימודים שעברה.

לא אחת נשמעות טענות בייחוד בקרב הציבור החרדי על אפליה ברישום ובשיבוץ של תלמידות מהמגזר בסמינרים. בעקבות כך החליט משרד החינוך על קביעת נהלים ברורים ומחייבים בעניין. כך למשל יבצע המשרד בדיקה מקיפה של התקנונים בכל מוסדות החינוך.

עד מחצית חודש ינואר 2011 יאספו מפקחי המוסדות בחינוך החרדי את התקנונים של בתי הספר כאשר בחודש מארס תסתיים בדיקת כל התקנונים והערות מפקחי המשרד יועברו למוסדות החינוך. החלטה סופית בעניין אופי התקנון תתקבל עוד במהלך שנת הלימודים תשע"א.

בנוסף משרד החינוך יבחן יעדכן ויפרסם את ההנחיות לרישום תלמידות וקבלתן במוסדות החינוך היסודיים והעל-יסודיים. במסגרת פרסום ההנחיות יפורסמו נהלים גם בנוגע לוועדת הערר שתאפשר להורים לערער על החלטות מנהלי בתי הספר והרשות המקומית.

לקראת מועדי הרישום לשנה"ל התשע"ב יובאו ההנחיות לידיעתם של כלל מנהלי מחלקות החינוך ומנהלי מוסדות החינוך.

במקומות שבהם נקבעו אזורי רישום יעמוד משרד החינוך על כך שאכן יתקבלו תלמידות מאזורי הרישום. כמו כן לא תתאפשר שימוש בשיטת המכסות שיגבילו קבלת תלמידות. מוסד שיימצא כי עשה שימוש בשיטה זו - ינקטו כלפיו הסנקציות על פי חוק הפיקוח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}