כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

אין 'תושיה': בחורים מ'תפרח' היכו מתמודד לוועד היישוב

הבחירות המקומיות לוועד היישוב תפרח, הביאו לקרע בין אחד המתמודדים לבחורי ישיבת 'תושיה' ורבניה • התוצאה: מכות למתמודד המתגורר ביישוב • פרסום ראשון

נלחמים במתמודד. ראש ישיבת 'תושיה'
נלחמים במתמודד. ראש ישיבת 'תושיה'

הישוב תפרח הוא יישוב קטן בגודלו. אך בימים האחרונים מתמודדים התושבים עם מחלוקת גדולה.

על רקע הבחירות המקומיות לוועד היישוב, הנערכות מידי שנה, פרץ סיכסוך מר בין אנשי ישיבת 'תושיה' ורבניה לבין איציק אריאל, אברך תושב המקום שהחליט להתמודד בבחירות לוועד המושב.

הסיבה להתנגדות של אנשי הישיבה למועמד נעוצה במספר אירועים שהתרחשו ביישוב הקטן במהלך השנים האחרונות, כמו גם בעובדה שאישיותו של אריאל אינה מקובלת על ראשי הישיבה, תלמידיה וחלק מאנשי היישוב.

בימים האחרונים היה ברור דבר אחד: אריאל הוא האדם האחרון שאנשי הישיבה רצו לראות ברשימת המועמדים. כך, לדוגמא, התבטא בימים האחרונים אחד מראשי ישיבת 'תושיה', הרב יעקב פרידמן, בחריפות נגד אריאל ואמר לבחורים, כי אריאל הוא "אפיקורס. ואין לדבר איתו מדאורייתא".

למרות זאת, אריאל החליט להילחם על זכותו להתמודד בבחירות.

השיא של ההתנגדות הגיע בשעות הצהריים.

אריאל הגיע אל בית הכנסת המקומי כדי להתפלל תפילת מנחה, וזכה לקבלת פנים "מכובדת" מצד בחורים שהגיעו למקום. הם קראו לעברו קריאות גנאי ודחפו אותו ופגעו בו פיזית, כך לטענתו לפחות.

אריאל, שביקש להתגונן מפני הבחורים, הזמין כוחות המשטרה, שהגיעו למקום תוך דקות ספורות. השוטרים עשו סדר ופיזרו את הצדדים.

לא חלף זמן רב, וביישוב התפתחה שוב מהומה.

מספר בחורים הגיעו אל ביתו של אריאל - ונכנסו לחצר. על פי גורמים במשפחה, השליכו הבחורים חפצים ופגעו ברכוש יקר. בשל היעדרו של אריאל באותה שעה מהבית, עזבו הבחורים את המקום כעבור זמן קצר.

בעקבות ההתפתחויות, נסע אריאל אל רבו, הגר"י שרייבר, ראש ישיבת 'אבן ישראל' בירושלים, כדי להתייעץ עמו על המשך צעדיו. הרב יעץ לתלמידו להסיר את המועמדות - ואריאל עשה כעצתו.

בישיבת 'תושיה' שמחו לשמוע את הבשורה, אולם הם אינם מתחרטים על הצעדים שנקטו. יצוין, כי ארבעה בחורים נעצרו במהלך אירועי היום. שניים מהם שוחררו בשעות הערב.

את תגובתו של איציק אריאל לא הצלחנו לקבל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}