כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ראש העיר דורש חינוך מעורב • התושבים יוצאים למאבק

קבוצת 'דתיים לייט' מגבעת שמואל, מגובים בראש העיר יוסי ברודני, מבקשים להפוך את כיתה ב' - למעורבת • הרבנים, ההורים ומנהלי ביה"ס מתנגדים נחרצות: "ניאבק בכל החזיתות"

חובש כיפה. ראש העיר יוסי ברודני. צילום: Mafdali
חובש כיפה. ראש העיר יוסי ברודני. צילום: Mafdali



גבעת שמואל סוערת בעקבות החלטה שהשלכותיה עלולות להשפיע על חינוכם של מאות צעירי צאן, תלמידי בית הספר הממלכתי-דתי בעיר.

תושבים דתיים רבים, ששלשלו לקלפי את הפתק יוסי ברודני לראשות העיר, לא חשבו לעצמם לרגע, כי הוא עלול לשמש כאויב לציבור הבוחר בחיים דתיים על-פי חוקי התורה.

בבית הספר היסודי התורני 'מורשת זבולון' מתחילים את הלימודים מדי שנה מאות ילדים, רובם ככולם באים ממשפחות דתיות. בתחילת מסלול הלימודים, כיתה א', לומדים הילדים יחד עם בנות העיר. משנת הלימודים השנייה, כיתה ב', נפרדים דרכיהם - והלימודים נפרדים.

יוזמה שמנסים להוביל הורים המוגדרים בפי תושבי העיר "דתיים לייט", בגיבויו של ראש העיר, מדברת על-כך שהלימוד המעורב יימשך שנה נוספת.

רבני העיר, ההורים ומנהלי בית הספר, מתנגדים בצורה נחרצת למהלך, שלטענתם, יהווה פגיעה בחינוכם של 150 תינוקות של בית רבן מדי שנה ושנה.

בפגישה, שהתקיימה אמש (א) בין ראש העיר, חובש כיפה בעצמו, לנציגי ההורים, טען בפניהם כי יש לו את אישורי הרבנים בעיר למהלך. דקות אחדות לאחר מכן, בשיחות עם הרבנים, התברר להורים כי מדובר בשקר גס.

מכתב הרב יפורסם בשנית

תושב העיר צביקה פופר, ממובילי המאבק, אומר בשיחה ל'בחדרי חרדים': "ראש העיר מיצה את עצמו בתפקידו והחליט להיות שליח לדבר עבירה. הוא קובע כי הוא בר סמכא לפגוע ולבטל את ההפרדה בין בנים לבנות בכיתות ב' בביה"ס".

יצויין, כי לפני 3 שנים שלח המרא דאתרא של העיר, הרב יעקב זינגר, מכתב לראש העיר הקודם, נגד יוזמה דומה אותה ניסו להוביל באותה תקופה. המכתב שהגיע מרבני העיר עזר - והיוזמה נדחתה. הערב (ב) ככל הנראה, צפוי הרב זינגר לחדש את מכתבו.

מנהלת בית הספר עתידה אף היא לנסח מכתב לראש העיר, בו ייכתב כי הנהלת בית הספר דורשת להפסיק את התערבותו של ראש העיר בעניין בטענה כי אין הדברים בסמכותו.

אולם הדברים, כך נראה, לא ממש מזיזים לראש העיר. אפילו ניסיונותנו לקבל את תגובתו על המאבק, עלו בתוהו.

פופר אומר לסיום כי אם יידרש, "אפעל בכל החזיתות נגד ראש העיר. שלא יעז לפגוע בשערה אחת מראשם של תינוקות של בית רבן ובכבודה של התורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}