כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'העדה' מאיימת: "אם לא תחזור בך - תפוטר" • המסמכים

לפני כשבועיים פרסם משגיח של 'העדה החרדית' כי בשר הנמכר ברשת מזון ידועה - טריפה • ב'עדה' דרשו התנצלות מיידית, אבל המשגיח סירב • בפנים: הסיפור המלא והמסמכים

לימוד שחיטה. תמונת אילוסטרציה: ארכיון
לימוד שחיטה. תמונת אילוסטרציה: ארכיון

'העדה החרדית', גוף הכשרות הגדול ביותר במגזר החרדי, עומד בפני אחת הסערות הגדולות בתולדותיו. בסערה כמו בסערה, מעורב כסף רב, כבוד, יוקרה - ומלחמה על כל הקופה.

לפני כשבועיים פרסם הרב דוד שוימר, אחד המשגיחים הבכירים בכשרות 'העדה החרדית', כי הבשר המשווק על ידי חברת 'הידורים', הנהנית מהכשר 'העדה החרדית', אינו כשר, וכי כל מי שקנה בשר מתוצרת החברה, מוטב יעשה אם יטביל את כליו, ויזרוק לפח את הבשר שנמצא ברשותו.

ב'עדה החרדית' לא ידעו כיצד לבלוע את הגלולה. מעולם לא נתקלו שם בסיטואציה שמשגיח נוטל יוזמה עצמאית ומשחרר את חרצובות לשונו כנגד בשר הנהנה מהכשר ממנו הוא אוכל.

בכשרות החלו בהערכת נזקים. ראשית, הוציאה הנהלת ההכשר הודעה מסודרת, לפיה הבשר הינו כשר למהדרין, ואין כל בעיה לאכול ממנו לכתחילה. שנית, פנו למשגיח, הרב דוד שוימר, ודרשו ממנו לחזור בו מהדברים שפירסם.

הנהלת ההכשר לא הסתפקה בבקשה גרידא. במכתב שנשלח לרב שוימר הם כותבים כי באם לא יפרסם את מכתב ההכחשה, הרי שהבד"ץ לא יוכל להמשיך ולשלם משכורות למי שמפרסם שגוף הכשרות מאכיל נבילות וטריפות.

אלא שהרב שוימר, לא נרתע, והחליט שלא להיענות לבקשת הבד"ץ.

גורם המעורב בפרטי העניין יודע לספר ל'בחדרי חרדים', כי הרב שוימר נהנה מחסותו של הגר"מ ברנסדופר, שהחליט להילחם בטאטוא הכביסה אל מתחת לשטיח, והתרוצץ בימים האחרונים בין כל הגורמים בכדי להוציא את האמת החוצה.

אותו גורם יודע לספר, כי הרב שוימר גילה כמה מכשולות חמורים בשחיטת 'הידורים', מה שהיה לצנינים בעיני חלק מהנהלת 'העדה החרדית'.

הרב שוימר כבר הודיע להנהלת הבד"ץ כי באם יפסיקו לשלם את משכורותו, הוא ייצא לציבור הרחב ויספר את כל הידוע לו על הפרשייה המביכה.

משעמם זה בטח לא יהיה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}