כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הסערה הבאה? יוזמת חינוך פרטית צפויה לגרור התנגדות חרדית

תנועה חדשה בשם 'הכל חינוך' מציגה רפורמה במערכת החינוך: תקציב אישי לכל תלמיד וחיוב של מקצועות הליבה, דבר שכבר מצית אפשרות של התנגדות מצד הציבור החרדי

תלמוד תורה. צילום: דוד קורן
תלמוד תורה. צילום: דוד קורן

תנועה המאגדת אנשי עסקים מובילים, בכירי אקדמיה וחברי כנסת, בשם 'הכל חינוך' הציגה בימים אלו רפורמה במערכת החינוך, אותה היא שואפת לקדם בקרוב.

בין היתר כוללת התוכנית תקציב אישי לכל תלמיד וחיוב של מקצועות הליבה, דבר שכבר מצית אפשרות של התנגדות מצד הציבור החרדי.

בראש התנועה עומד חתן פרס ישראל, איש העסקים דב לאוטמן, וחברים בה גם אלי אללוף, מנכ"ל קרן רש"י; מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, ושלמה דברת, שעמד בראש ועדת דברת לבחינת מערכת החינוך בישראל. אליהם חברו פרופ' נמרוד אלוני מסמינר הקיבוצים, פרופ' חיים אדלר חתן פרס ישראל לחינוך, פרופ' חגית מסרירון נשיאת האוניברסיטה הפתוחה, וכן התאחדות הסטודנטים ומועצת התלמידים הארצית.

לטובת החוק התגייסו גם הח"כים זבולון אורלב, אלכס מילר, איתן כבל וזאב ביילסקי, כאשר המטרה היא לעגן את נושא החינוך הציבורי בחוק רשמי אחד: חוק החינוך שלפיו מופעלת המערכת נחקק בשנת 1953 ומאז רק נוספו לו תיקונים שונים.

כמנכ"ל 'הכל חינוך' מכהן שי פירון שאומר: "מאז 1953 לא נעשתה פעילות שמסדירה את מערכת החינוך בישראל. מה שקורה מאז זה טלאי על טלאי, וכל אחד מושך את השמיכה לכיוון שלו. יציבותה של מערכת לא צריכה להיות תלויה בזהותו של שר חינוך כזה או אחר, או מפלגה כזאת או אחרת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}