כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לברכה ולא לקללה • תינוקת חרדית טבעה בחצר

מנוחה רחל ווספי ע"ה, פעוטה בת שנה, בת למשפחה חב"דית מיסוד המעלה, טבעה בביתה בסירת גומי שהתמלאה במי גשמים • אנשי ההצלה מספרים על הטרגדיה ועל המאבק שצלח

לברכה ולא לקללה • תינוקת חרדית טבעה בחצר



טרגדיה בצפון: מנוחה רחל ווספי ע"ה, פעוטה בת שנה וחודש, טבעה אחר-הצהריים (א) בחצר ביתה ביסוד המעלה. צוות מד"א ירדן הוזעק על-ידי בני המשפחה. למרות ניסיונות ההחייאה הרבים, נאלץ הצוות לקבוע את מות הפעוטה.

הפעוטה היא בתם של ר' עינב וענת ווספי, חסידי חב"ד.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה, כי התינוקת נמצאה בתוך סירת גומי ריקה שעמדה בחצר וככל הנראה התמלאה במי גשמים שירדו בשבת האחרונה.

חוקרי משטרת ראש פינה בודקים את נסיבות המקרה, ואף גבו עדויות מבני המשפחה. המשטרה גם בודקת היכן שהו ההורים באותה עת, והאם קיים חשש לגרימת מוות ברשלנות.

במשטרה התעקשו תחילה להעביר את הגופה לנתיחה, אולם צוות זק"א צפון עשה ככל האפשר למנוע את הנתיחה - והגופה שוחררה לקבורה.

על-פי עדויות שונות, מדובר במשפחה מוכרת ביישוב יסוד המעלה, שעברה בשנים האחרונות כמה טרגדיות.

פעילי השטח מדברים

כתב 'בחדרי חרדים' שוחח עם גורמי ההצלה השונים, שחשו למקום.

כונן איחוד הצלה, משה גולדברג, אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "הגעתי לשם. הפעוטה כבר שכבה על הרצפה בסלון. על פי מה שהיה נראה מדובר במשפחה חרדית, חסידי חב"ד".

זכי הלר, דובר מד"א, מספר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "קיבלנו קריאה סמוך לשעה 3 בצהריים בה נמסר לנו על פעוטה בת שנה וחודש שנמשתה מהמים בסירת גומי שהתמלאה במי גשמים בחצר ביתה ביסוד המעלה. ככל הנראה, היא נפלה לשם ושהתה בתוכה זמן ממושך.

"בני המשפחה שגילו אותה התקשרו למד"א. המוקדנית נתנה להם הוראות דרך הטלפון איך לבצע פעולות החייאה. לאחר דקות ספורות הגיעה ניידת טיפול נמרץ למקום, שם ביצעו בפעוטה פעולות החייאה ממושכות, אך לאחר ניסיונות רבים נאצלו לקבוע את מותה".

יגור, פרמדיק של מד"א ששהה במקום, מספר: "הקריאה התקבלה במוקד שלנו על התינוקת שנפלה לתוך הבריכה המנופחת. במקביל אלינו, יצאה ניידת מהתחנה בעיר חצור. הם הגיעו לשם והתחילו בפעולות החייאה.

"הגענו לאחר מכן וראינו אותה ללא דופק, היא הייתה מונשמת. לאחר חצי שעה שעה רופא של מד"א נאלץ לקבוע את מותה".

חזקי פרקש קמב"ץ זק"א צפון סיפר בשיחה עם אתר 'בחדרי חרדים', כי הציג לבית המשפט, בשם המשפחה, החלטות בג"ץ ממקרים חמורים יותר משפטית, בהם נמנע בג"צ מלאשר נתיחה שלאחר המוות - מה גם שמדובר במשפחה חרדית שנתיחה לאחר המוות בבתם המנוחה תוסיף שבר על שבר על כאבם.

שופט בית משפט השלום בנצרת, דורון פורת, קיבל את עמדת המשפחה והורה על שחרור המנוחה לקבורה לאלתר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}