כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

'המאכערים' מכניסים אתכם לכלא • בלעדי

עשרות חרדים ששילמו כסף למאכערים עבור 'סידור' דו"חות החנייה בניו-יורק - מצאו עצמם בכלא לאחר שחובותיהם לא שולמו • איש הקשר עם המשטרה מזהיר את ה'חוכמולוגים'

דו"ח תנועה בארצות הברית. צילום ארכיון
דו"ח תנועה בארצות הברית. צילום ארכיון

"אם קיבלת אי פעם דוחו"ת תנועה בניו יורק ושילמת ל'מאכער' שיסדר אותם, אל תתפלא אם באחד הימים תמצא את עצמך בכלא", אומר העסקן הניו-יורקי צבי גלאק - איש הקשר הרשמי בין הציבור החרדי בניו יורק לבין המשטרה המקומית.

לדבריו, יותר מ-50 אחוז מהציבור החרדי שנעצר ויושב בבית סוהר, מגלה כי סיבת המעצר נעוצה בדוחות תעבורה שלא שולמו. וכך, חרדי תושב שכונת פלטבוש שמע על התופעה ומיהר להתקשר למספר שפרסם משרד התחבורה, גילה להפתעתו כי רישיון הנהיגה שלו נשלל בשל דו"ח חניה שקיבל לפני עשר שנים ועדיין לא שולם.

הרב גלאק מספר על תופעה שנפוצה בשנים האחרונות בקרב הציבור החרדי, לפיה צצו כפטריות "מאעכרים לטיפול בדוחות תעבורה". במודעות שמפרסמים המאעכרים, הם מבטיחים לטפל בדוחו"ת ולהביא לביטולן.

וכך, רבים בציבור החרדי, שנאבקים על כל דולר, ממהרים לשלם למאעכרים סכום נמוך בהרבה מהסכום אותו עליהם לשלם עבור דוחו"ת החניה. אלא שהמאעכרים, שאמורים להתייצב לפני השופטים ולנסות לבטל את דוחות החניה, נעלמים עם הכסף והדו"ח נרשם בתיקו האישי של הנהג.

לאחר זמן עוצר שוטר תנועה את הנהג לבדיקת רישיונות שגרתית, והמחשב מגלה לשוטר כי נגד הנהג עומד צו מעצר בגין אי תשלום דו"חות וכי רישיונו נשלל בשל אותה סיבה.

הנהג החרדי מובל אזוק באזיקים לבית המעצר, מבלי שידע מה חטאו, אומר גלאק, שעסוק מדי יום בשחרור עשרות מקרים של חרדים שנעצרו ויושבים במעצר. "בציבור מסתובבים מאות יהודים תמימים ששילמו למאכער עבור הדו"חות, אבל עשויים להיעצר".

אז מה עושים? שאלנו את גלאק.

גלאק מציע לכל מי שטיפל בדוחו"ת החניה שלו באמצעות מאכער שאינו עורך דין, לפנות ל DMV (מחלקת התעבורה) ו"לבקש לבדוק עבורו את דוחו"ת החניה המופיעים תחת שמו. בתמורה ל-10 דולר תוכל לקבל את כל האינפורמציה".

גלאק מזהיר במיוחד גם את התיירים: "אל תחשבו שבגלל שיש לכם רישיון ישראלי, לא יכולים לתייג על שמכם את הדו"חות, אני מטפל בעשרות 'חכמים' ישראלים שצברו דוחו"ת חניה ולא שילמו - ומצאו את עצמם בכלא. החוק האמריקני אומר שאם אדם נוהג ללא רישיון בתוקף, הוא צפוי למאסר", אומר גלוק ומבקש לפרסם מספר טלפון בו ניתן לברר את הסטאטוס של רישיון הנהיגה: 518-474-0841 .
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}