כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

לראשונה בתולדות המדינה • מסע אלונקות נגד בני ישיבות

מסע אלונקות יחל ביום שלישי מהבאקו"ם בתל השומר עד מבואות ירושלים, ויימשך שלושה ימים, במטרה למחות כנגד הפטור לבני ישיבות • המארגנים מבטיחים: צעדה המונית שתקיף חלקים רבים בעם • ובציבור החרדי? כבר נכנסים לכוננות שנאה. אז אם תתקלו בשטנה מיוחדת, תבינו למה

עזבו, הוא לא נחשב. חרדי במסע כומתה
עזבו, הוא לא נחשב. חרדי במסע כומתה

לראשונה, יתקיים השבוע מסע אלונקות שיצא מהבאקו"ם בתל השומר עד מבואות ירושלים, במשך שלושה ימים, במטרה למחות כנגד דחיית השירות שמקבלים בני ישיבות.

"פחות ופחות נושאים את האלונקה הצבאית", מסבירים המארגנים, המונים כ-35 ארגונים שונים שיזמו פורום מיוחד בשם "פורום חובת השירות", "בג"ץ נותר המגן האחרון מפני הרס טוטאלי של השירות בישראל", אומרים מנהיגי הפורום.

הצעדה צפויה להתקיים במשך שלושה ימים, וישתתפו בה בין היתר: התאחדות הסטודנטים בישראל, מועצת התלמידים הארצית, התנועה הקיבוצית, הפורום לשוויון בנטל, ארגוני לוחמים כמו פורום המג"דים ופורום החפ"שים, תנועות נוער וארגוני חופש דת.

למרות הניסיון לשוות לצעדה ארשת ממלכתית, כזו המאחדת את כל קצות הקשת, ל'בחדרי חרדים' נודע כי מי שעומד מאחורי היוזמה ומפעיל את חדר הפיקוד המרכזי והעיקרי לקיומה, הם אנשי תנועת הקיבוצים.

כתב 'בחדרי חרדים' מוסיף ומציין, כי מחאת האלונקות מגיעה במקביל לעליה הולכת ומתמדת בהתגייסותם של צעירים חרדים לצבא, תוך בקשה להקצאת מסגרות מתאימות על ידי צה"ל לבני ישיבות וחרדים, שאינם יכולים, מפאת אמונתם, לשרת בכל יחידה.

"מסופקני אם מארגני המחאה עצמה מאמינים ביכולת שלה לשנות משהו. הם רק יתרמו להעמקת השסע והקרע בחברה הישראלית", אומר ל'בחדרי חרדים' צעיר חרדי החפץ בעילום שמו ועומד לפני גיוס, "זה לא מעניין אותם שיש יותר ויותר מתגייסים. אני בטוח שהם לא באמת רוצים לשנות את המצב, אחרת היו פועלים בדרך הרבה יותר עדינה, שקטה ואפקטיבית, אלא רק להראות לכולם את כוחם".

כפי שדווח הבוקר, בנימין נתניהו יביא היום לאישור הממשלה את ההחלטה לשינוי גיל הפטור למתגייסים חרדים וכן שינוי מנגנוני גיוסם לשירות אזרחי.

הממשלה תבטל את חובת השירות הצבאי לתלמידי ישיבות בני 22 ומעלה. על פי ההחלטה כל מי שילמד בישיבה עד גיל 22 יוכל להסתפק בשנת שירות אזרחי, ולאחר מכן יוכל לצאת לעבוד. זאת בניגוד למצב שהיה קיים עד היום, בו מי שהחליט להפסיק את לימודיו - גוייס מיד לשירות מקוצר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}