כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"שנשים תתפללנה בהדלקת הנרות" • מוזס מדווח מהחדר

ח"כ מנחם אליעזר מוזס, שגדל בבית האדמו"ר מויז'ניץ מאז היותו ילד, שוהה לצד מיטתו • בשיחה מיוחדת הוא מסביר מדוע לא אושפז הרבי בטיפול נמרץ, מי שוהה לידו ומה מצבו

ח"כ אליעזר מוזס
ח"כ אליעזר מוזס

מאז שעות הבוקר שוהה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס, נציג חסידות ויז'ניץ ב'יהדות התורה', ליד מיטת מורו ורבו, האדמו"ר מויז'ניץ, המאושפז במחלקה הפנימית שבבית החולים תל-השומר.

שעה לפני כניסת השבת הוא יוצא מהחדר, ומתחנן בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "צריך הרבה תפילות, לרפואתו של מורנו הרב הצדיק משה יהושוע בן מרגלית". הוא מבקש שנשים צדקניות תתפללנה בהדלקת הנרות, ושגם הילדים והטף יעתירו לפני בורא עולם. "הרב מלומד בניסים, זו לא הפעם הראשונה בה הוא מאושפז בתל-השומר, צריך רק תפילות", הוא אומר בקול מרוסק ונרגש.

"במחלקת הטיפול הנמרץ שוכבים כרגע ארבעה חולים בשפעת החזירים, ולכן החליט בית החולים שלא לאשפז את האדמו"ר במחלקה הזו", מספר מוזס, אך מדגיש: "הובא כל הציוד הדרוש ובמקום ניתן הטיפול הטוב ביותר.

"ליד מיטתו שוהים בניו וגם בנותיו, שהגיעו ארצה מארה"ב עם היוודע להם דבר מחלתו. לחסידים לא נתנו להגיע לבית החולים, ורק המשמשים בקודש, המקורבים ובני המשפחה נמצאים ליד האדמו"ר. מצבו כרגע קשה, אך יציב. בשעות הבוקר טיפס חומו ל-42 מעלות, אך כרגע, בעקבות הטיפול התרופתי, המצב מוגדר קשה אך יציב".

הרב מוזס, שהשאיר את בני משפחתו בביתם שבירושלים, הגיע לבית החולים כדי לשהות עם רבו, לצידו גדל מאז היותו ילד בן 9 ומחצה. "נולדתי אחרי 10 שנות נישואין להורי, ואבי ואמי החליטו, כמו שמואל הנביא בשעתו, להקדיש אותי לתורה ולחסידות. הם שלחו אותי מירושלים לבני-ברק ללמוד בת"ת של ויז'ניץ, ובהמשך בישיבה הקטנה והגדולה שבשיכון. התאכסנתי בביתו של האדמו"ר, ומכאן הקשר העז".

בני ובנות האדמו"ר מויז'ניץ, ישהו במהלך השבת בבניין של ארגון 'רחשי לב' וילונו בחדרי הסוויטות.

בכל בתי הכנסת ובתי המדרש של ויז'ניץ יאמרו את כל ספר תהילים, בין מנחה לקבלת שבת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}