כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

שאר התנועות רדומות. אנחנו בועטים • גלריה וסיקור

'שלומי אמונים' קיימה את הוועידה הארצית במודיעין עלית • החברים נהנו מפאנלים, נאומים, הרצאות - והרבה מצב רוח טוב (בגלל הבדיחות של יהושע פולק) • יעקב כהן עם גלריה

פרוש וזילברשלג מחליפים חוויות
פרוש וזילברשלג מחליפים חוויות



שלא כמו בכל שנה, בחרו אנשי סיעת 'שלומי אמונים' למקם את הוועידה הארצית השנתית שלהם דווקא במקום בו, באחוזים, הם תופסים את הנתח הקטן ביותר בעיר (ביחס לספרדים ולאשכנזים הליטאים) - במודיעין עלית.

ראש העיר המארח, יעקב גוטרמן, נשא את דברי הפתיחה, מיד לאחר שיו"ר סיעת 'שלומי אמונים' ויו"ר מרכז אגודת ישראל בירושלים, סגן שר החינוך, מאיר פרוש פתח רישמית את הכנס. מי שניהל את מושב הפתיחה היה יו"ר אגו"י במודיעין עילית וחבר הנהלת העיר, הרב נחמן בנשעיה, השותף גם בעיתון 'המבשר'.

מי שיצא מגדרו לשבח את סיעת 'שלומי אמונים' היה המרא דאתרא, הגר"מ קסלר, שאמר: "זו סיעה עם עשייה, עם דגש לעזרה למען הכלל והפרט, ללא הבדל של פונה, כפי דרכו הידועה של הרב מנחם פרוש ז"ל, שייסד את הסיעה לפני כיובל שנים". בהמשך שיבח גם את עיתון 'המבשר', ש"הוא בטאונם של בני התורה, שופרם של מרנן ורבנן שליט"א, נקי מלשון הרע ורכילות". ליותר מכך לא יכלו המארגנים לצפות.

"אנחנו העתיד של המנהיגות באגודת ישראל"

לאחר הפסקה לתפילת מנחה וארוחת צהרים, התקיים המושב שלישי בניהולו של הרב יעקב הלפרין, חבר הנהלת העיר ירושלים,על ניהול רשויות מקומיות. בפני החברים הופיע עם מצגת מקצועית היועץ רועי פולקמן, מנהל האגף למדיניות ותכנון אסטראטגי בעיריית ירושלים.

לאחר מכן התקיים מושב מרתק: פאנל מיוחד עם ראשי הערים החרדיות, אותו ניהלו מ"מ ראש העיר נתניה - שמעון שר, איש חסידות צאנז, ויהושע פולק, סגן ראש העיר ירושלים לשעבר וגזבר עיריית ביתר עילית.

בפאנל השתתפו ראש העיר בני ברק - יעקב אשר, ראש עיריית בית שמש - משה אבוטבול, ראש עיריית ביתר עילית - הרב מאיר רובינשטיין, ראש העיר אלעד - הרב יצחק עידן, ראש העיר רכסים - דן כהן, ראש מועצת טלזסטון-קרית יערים - הרב אברהם רוזנטל, וראש מועצת עמנואל - עזרא גרשי.

ראשי הערים השיבו לשאלות, החליפו רעיונות, נתנו עצות ופתרונות בנושאים עירוניים מוניציפאליים, התייחסות לעבודה מול משרדי ממשלה, מול נציגי ציבור, חברי עירייה וסגנים, חריגות בניה ועוד. עקיצות ובדיחות התעופפו באוויר, כאשר ההומור של יהושע פולק והכישרון של שמעון שר העלו את הטונים של הצחוק באולם לשחקים.

במהלך הכנס נבחר ח"כ מאיר פרוש פה אחד ליו"ר 'שלומי אמונים'.

"אגודת ישראל כיום נמצאת כאן. בעוד ששאר התנועות רדומות", סיכם הרב ישראל אהרון בוקשפן, איש 'שלומי אמונים'. "אנו כאן הדור הצעיר - העתיד של המנהיגות באגודת ישראל בכל רחבי הארץ, מתכנסים, מעלים נושאים לדיון וחוזרים לכל ערי הארץ עם כוחות רעננים ומאוחדים להמשך ייצוג האינטרסים של כלל הציבור החרדי ברחבי הארץ. כולם כאן מודים לרב מאיר פרוש על היוזמה לכנס ועידה ארצית כדי לתת תנופה לאגודת ישראל ולנציגי ועסקני הציבור יחד עם פעילי השטח".

פאנל מיוחד התקיים בהנחיית הפרשנים הפוליטיים, יעקב ריבלין ואבי בלום.

ריבלין הוזמן, ופירגן: "טעיתי בהערכותי על 'המבשר'"





















































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}