כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עגלת השלום תקועה? - אז נדבר עם מצרים

אולי מתוך רצון אמיתי להתניע את עגלת השלום התקועה אי שם, ואולי מתוך רצון לרצות את מפלגת העבודה, נפגש היום ראש הממשלה עם נשיא מצרים בשארם א–שיח

עגלת השלום תקועה? - אז נדבר עם מצרים

אולי מתוך רצון אמיתי להתניע את עגלת השלום התקועה אי שם, ואולי מתוך רצון לרצות את מפלגת העבודה, נפגש היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא מצרים, חוסני מובארכ, בשארם א–שיח. נתניהו נועד במשך שעה ארוכה בארבע עיניים עם מובארכ, כאשר השיחה בין השניים הייתה ידידותית ומקיפה.

עיקרה – המאמץ המשותף של ישראל ומצרים להתניע את התהליך המדיני.

ראש הממשלה הדגיש לנשיא מובארכ את דבר חשיבותה של מצרים כגורם מרכזי בהתנעת תהליך השלום. נתניהו חזר והדגיש שהוא מאמין שהסכם שלום בין ישראל לפלשתינים הוא אפשרי אם רק יהיה רצון פלשתיני לסיים את הסכסוך. הוא ביקש ממובארכ לפעול לשכנע את הפלשתינים לעבור בהקדם למו"מ ישיר, אינטנסיבי ורציני, שבו יועלו כל נושאי הליבה.

עוד עדכן נתניהו את מובארכ על ההתקדמות המהירה בהקמת הגדר בגבול עם מצרים. הוא אמר שגדר זו תעזור לצמצם את מספר המסתננים מאפריקה לישראל העוברים דרך מצרים, וחלקם נותרים שם.

בסיום הפגישה התקיימה ארוחת צהרים מורחבת בה נכחו, שר התמ"ת, בנימין בן-אליעזר, היועץ לביטחון לאומי, ד"ר עוזי ארד, והמזכיר הצבאי, האלוף יוחנן לוקר. מן הצד המצרי הצטרפו שר החוץ, אחמד אבו אלע'יט, ראש הקבינט של הנשיא, ד"ר זכריה עזמי, מזכיר הנשיא, השגריר סלימן עואד, ומושל דרום סיני מחמד שושה.

ראש הממשלה אמר שישראל מחויבת להלחם בתקיפות בגורמי הטרור בעזה שמסכנים את בטחונה ואת השלום.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}