כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

צה"ל : עשרות בחורי ישיבה יגויסו לאחר מבצע פיקוח

בעוד משרד החינוך 'מתאמץ' לחשוף ישיבות שעוברות על החוק, 'מצא' הצבא למעלה מ-500 בחורי ישיבה שלא עמדו בקריטריונים של מבצע הפיקוח • עשרות מהם יגויסו מידית • גפני: למה לא מבצעים ביקורת גם במוסדות חילוניים?

לשכת גיוס. צילום: שוקי לרר
לשכת גיוס. צילום: שוקי לרר

לאחרונה בוחנת ועדת החוץ והבטחון, בצוות נפרד בראשותו של ח"כ יוחנן פלסנר, את 'חוק טל', ואת השלכותיו השונות.

השבוע קיימה הוועדה דיון בנושא הפיקוח על המוסדות התורניים שבהסדר "תורתו אומנותו". הרקע לדיון היא פעילות הבקרה אותה מקיים משרד החינוך לאחרונה, באמצעות מפקחים מטעם משרדי רואי חשבון. לדברי נציג משרד החינוך בדיון, עמוס צ'אדה, נתקלו המפקחים במנגנון זיוף תעודות זהות של תלמידי ישיבות, תוך שכפול תמונותיהם.

לדבריו, "לאותם מפקחים שמבצעים את הביקורת קשה לזהות שמדובר בתמונה ששוכפלה בשל הדמיון הרב בתמונות ובשל מספרם הרב של התלמידים. כאשר מגיעה ביקורת פתע למוסד התורני, מיד מופץ מסרון לכל מי שנמצא מחוץ למוסד, כדי שאלו יגיעו מיד. למפקחים שמבצעים את הביקורת אסור למנוע את כניסתם של תלמידים".

ציידה דיווח, כי משרד החינוך מנסה לשפר את יעילות הביקורות, תוך שינוי מתכונת הפיקוח, כך שהוא יתבסס יותר על איכות ופחות על כמות, תוך פיקוח רב יותר במוסדות שיש לגביהם חשד. הוא הוסיף כי למרות שבדקה, לא מצאה המשטרה כל הוכחה לכך שהמוסדות קיבלו התרעה מוקדמת ממשרדי רואי החשבון לקראת הביקורת.

אגב, הנוהל הקיים הוא כי מוסד שנכשל בשתי ביקורות שטח רצופות ייקנס בסכום של 36 חודשי תמיכה. עד כה, מתוך 1,000 המוסדות שעברו את הביקורת - 67 נכשלו.

סא"ל רפי בן שושן, מאגף כוח אדם בצה"ל, אמר כי לאחר מבצע הפיקוח האחרון שנערך בידי הצבא, בוטל המעמד של "תורתו אומנותו" מכ-500 תלמידי ישיבה, וכמה עשרות מהם אף יחויבו להתגייס מיידית.

יו"ר הוועדה, יוחנן פלסנר, ביקש למצוא דרכים להצלבת מידע בין המשרד, כך שיקשה על מזייפים לפעול באין מפריע.

מי שתקף היה כצפוי ח"כ משה גפני, שציין כי אין אף מוסד חילוני שנדרש לתת דין וחשבון כפי שנדרשים לעשות המוסדות החרדיים. "למה למשל משרד החינוך לא יבצע בקרה על מספר הרקדנים שמתאמנים במקום שמתוקצב?" - שאל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}