כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הגר"ע יוסף לגר"ש עמאר: תודה על הגיבוי לישי

הגר"ע יוסף העלה את אלי ישי לתורה, ואמר: "חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת, ירום ונישא וגבה מאוד" • ומה אומרים הח"כים של ש"ס על המתקפה נגד שר הפנים בטקס?

הגר"ע יוסף לגר"ש עמאר. צילום ארכיון: מוטי סנדרביץ
הגר"ע יוסף לגר"ש עמאר. צילום ארכיון: מוטי סנדרביץ



הבוקר, בתפילת שחרית, חיזק הגר"ע יוסף את יו"ר תנועת ש"ס ושר הפנים, אלי ישי. הוא העלה אותו לתורה והרעיף עליו את ברכת "חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת, ירום ונישא וגבה מאוד". בהמשך הודה הגר"ע לראשל"צ הגר"ש עמר על הגיבוי שהעניק לשר הפנים, כאשר התייצב לצידו עם הישמע קולות המחאה של דני רוזן, בן זוגה של אהובה תומר ז"ל, שנספתה באסון השריפה בכרמל.

כזכור, הגר"ש עמאר התיצב במהלך המתקפה לצידו של ישי, והבהיר כי אם הוא יוצא מהאולם - גם הוא ייצא יחד איתו. וכך אכן קרה.


ממשיך לגלות איפוק

בתוך כך מגבים הח"כים של ש"ס את יו"ר תנועתם. אמנם לא מקיר לקיר, לאחר שיש שלא הספיקו להגיב ויש שהתחמקו.

שר הדתות, יעקב מרגי, מחזק בדבריו איתנו את ידיו של אלי ישי, "הנושא בנטל ההנהגה של עם ישראל הן כחבר השבעייה, כשר בכיר, כסגן רה"מ וכיו"ר התנועה". לדבריו, יש להעריך את העובדה ש"בתקופה סוערת זו ממשיך השר ישי לגלות איפוק, חוסן ואחריות ציבורית. ועל כך הוא ראוי לכל ציון לשבח".

ח"כ אברהם מיכאלי סיפר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', כי כבר אמש התקשר אל השר ישי והביע את מחאתו החריפה. מטבע הדברים, הוא מסביר, ש"ס נמנעת מלהגיב ישירות לתוקף, שכן מדובר במשפחה שכולה ובדברים רגישים שהשתיקה יפה להם. מיכאלי קושר את המתקפה אתמול למתקפה הנמשכת והולכת של תנועת קדימה בכלל, ושל יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, יואל חסון, בפרט, שעושים הכול כדי להכפיש את הממשלה ואת אלי ישי בנושא השריפה. "שמו את אלי ישי שעיר לעזאזל", הוא אומר. וסבור שמי שעשה זאת פגע למעשה בזכר הנפטרים, שהאירוע אתמול היה אמור לכבדם.

גם ח"כ דוד אזולאי סבור ש"אלי ישי עשה כל שביכולתו כדי להתריע על המצב בשירותי הכיבוי עוד לפני האסון", וכי "מה שנעשה אתמול באירוע זה פשוט לא הוגן. השר הגיע כדי לכבד את זכרם של הנופלים, אבל אנשים החליטו לשפוט אותו ולפסוק את דינו, כאשר עד כה אף גורם טרם סיים את חקירתו וקבע כי הוא אכן אשם.

"אלי ישי בהחלט צריך להמשיך בפעילותו למען הרפורמה בשירותי הכבאות, וזו תהיה התשובה לכל המקטרגים עליו", סבור אזולאי, שהוא גם יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה שעסקה רבות בנושא הכיבוי.

עוד יבקשו סליחה מהשר

ניסים זאב עוד זוכר את הימים ההם, עת בוטלו שירותי הטייסת של חיל האוויר, ומתקשה להשלים עם מה שקרה אתמול. ראשית, הוא מדגיש, "כולנו משתתפים בכאבם ובצערם של בני המשפחות, כאב שהוא קשה מנשוא. ליבנו עמם, אנו מבינים את צערם, אני גם מבין את התפרצות הזעם. מדובר באנשים שהם בחודש הראשון של השכול, והם התפרצו במקום שלכאורה חשבו שהוא המקום המתאים להביע את כאבם.

"יחד עם זאת, מה שחשוב לומר זה שהציבור לא באמת יודע את האמת, וניזון מההסתה הפרועה שהתנהלה נגד השר ישי בימים הראשונים, כשהאש עוד היתה בעיצומה. צריך להתבונן בשני דברים: האחד – נציב שירותי הכבאות, שמעון רומח, בעצמו הרי אמר שהשר ישי עשה הכי הרבה למען הכבאות, מה שאף שר לא עשה עד היום. שנית – בשנת 2002 העליתי שאילתה לסגן שר הפנים, דוד אזולאי, וזאת לאחר שנודע לי שעומדים להשבית את הטייסת בשירות מערך הכיבוי, לאחר שנגרם נזק למנועים. שאלתי האם מתכוונים לרכוש מטוסים אחרים, והתשובה של אזולאי הייתה שהתוכנית היא לחדש את מלאי הכבאיות ולהוסיף לו. שאלתי בהמשך איך תוכלנה אותן כבאיות לתת מענה במקרה של שריפות ביער, במקום שרכב אינו יכול להגיע, והדגשתי שחייבת להיות טייסת של כבאות. אזולאי העביר לשר הפנים, אלי ישי, והוא הבטיח לפעול בנושא.

"ואכן, זמן קצר לאחר מכן התכנסה ועדת שרים וישי הביע את התנגדותו לביטול הטייסת הנ"ל. אלא שהממשלה הצביעה בניגוד לדעתו. אז איך יתכן שמטילים כיום את הרפש ואת המחדל על שר הפנים?!

"מה שנעשה אתמול הוא כמו משפט שדה. אני מבין את הטרגדיה ואת הכאב, אבל חושב שרוב המשפחות שהיו שם לא הסכימו עם ההתפרצות, כי בסופו של דבר הרי ראש הממשלה, שרים ושאר נכבדים הגיעו לחלוק כבוד לנספים, ואני סבור שמי שגרם לתסיסה, ושוב, אני לא דן אותו, טעה, בלשון המעטה, כשבחר להביע את הכאב במקום כזה ובעיתוי כזה שנועד לכבד את זכרם של ההרוגים, והפך אותו לזירה פרובוקטיבית.

"ובכלל, יש פה נקודה נוספת. כשיש רעידת אדמה, מישהו חושב ללכת לזירה?! כולם בורחים. ופה קרה דבר והיפוכו. ראו אש, הייתה התרעה שלא להכנס כולל מחסומים, אבל היה מי שחשב שניתן להכנס ונתן לאוטובוס את ההוראה הלא נכונה. אני מאמין שהייתה פה טעות אנוש, שתתברר עם תום החקירה שיערוך בנושא מבקר המדינה. אני מקווה שאחרי שתיגמר החקירה עוד יבקשו סליחה מהשר אלי ישי, כי יידעו שהוא היחיד שפעל כמיטב יכולתו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}