כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ההסתה הצליחה: השר אלי ישי סולק מטקס האזכרה הממלכתי לאסון הכרמל

טקס אזכרה ממלכתי הפך ללינץ': באמצע נאומו של נתניהו, פרצו משפחות שכולות בצעקות "הרגת את הבן שלי" - וגירשו את שר הפנים • הגרש"מ עמאר הכריז: "עוזבים, רק תרגעו" • ישי ל'בחדרי חרדים': "אובדנם כבד מנשוא. ליבי עמהם" • וידאו • הבוקר שאחרי: העיתונים מצליפים בנתניהו וישי

שערי העיתונים הבוקר. צילום: יהושע הכהן
שערי העיתונים הבוקר. צילום: יהושע הכהן



התקשורת בישראל יכולה לחוש הערב סיפוק: חודש של הסתה תקשורתית נגד אלי ישי, הוביל הערב ללינץ' בשר הפנים, כאשר חלק מבני משפחות הניספים באסון השריפה בכרמל, פצחו בקריאות מלאות משטמה נגד השר החרדי במהלך הטקס הממלכתי לציון ה'שלושים' לאסון.

בני המשפחות השכולות קראו לעבר שר הפנים קריאות גנאי ודרשו להוציאו מהאולם. הטקס נערך בקיבוץ בית אורן.

מי שפתח את הלינץ' היה דני רוזן, בן זוגה של מפקדת משטרת חיפה, אהובה תומר ז"ל, שקם באולם במחאה על כך שישי עדיין יושב באולם, ולאחריו קמו גם נציגי שאר המשפחות.



בשלב זה קם הגר"ש עמאר, שנכח אף הוא באירוע, עלה אל הדוכן והודיע כי יעזוב יחד עם שר הפנים. "אנחנו עוזבים, רק תרגעו", ניסה להסות את הקולות. אחר-כך קמו השנים ועזבו את האולם.

בחדר צדדי ניסה ישי להירגע ולעכל את שארע לו, תוך שהוא מנסה להבין לליבם הכואב של בני המשפחות. בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר השר ישי: "אובדנם של המשפחות השכולות כבד מנשוא. מתוך כאבם הם אומרים את אשר על ליבם. ליבי עמם. שינוחמו מן השמים".

הגר"ש עמאר מודיע: "אנחנו עוזבים, רק תרגעו"צילום: הגר"ש עמאר מודיע: "אנחנו עוזבים, רק תרגעו"
הגר"ש עמאר מודיע: "אנחנו עוזבים, רק תרגעו"

"הרגת את הבן שלי"

גם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לא יצא 'נקי' מכעסם של בני המשפחות.

לאחר שהפריעו לו בתחילת נאומו ודרשו את הוצאתו מהאולם של ישי, פתח נתניהו בנאומו, אך זה הופרע שוב ושוב בקריאות ביניים. נתניהו ניצב שותק דקות ארוכות.

"אין נחמה לצער המשפחות השכולות", אמר להם, והזכיר את הניסיון הפרטי שלו. "אני יודע, אני מכיר את הכאב ואני יודע איזו מסכת ייסורים אתם עוברים. אני מכיר את החלל שנפער בחייכם, אני מכיר את הלילות הארוכים והבית המתרוקן, אחרי שכל המנחמים עוזבים, ואתם נשארים לבד עם הכאב, הזיכרון והגעגוע, והסבל נמשך מערב עד בוקר ואין מרפא ואין מזור. יקיריכם עלו בסערה השמימה במרכבות של אש. להבות כמו שראינו בכרמל לא ראינו זמן רב אם בכלל".

מיד לאחר שסיים את נאומו, בעת שירד מהבמה, פחחו בני המשפחה בצעקות. הם הטיחו בנתניהו דברים קשים והאשימו אותו בהאשמות חמורות. "הרגת את הבן שלי", "איפה האמת שתצא לאור?", "את בעלי הפקרתם", "הרגת את בעלי", "שלא יטייחו אותנו", ו-"ראש הממשלה אשם בהכל".

המאבטחים נאלצו להוציא מן האולם כמה מבני המשפחות שניסו להתקרב אל ראש הממשלה, שנמנע אף הוא מלהגיב לדברים הקשים.

מהומה במהלך המהומה בטקס הזיכרון. צילום: מתוך ערוץ 10צילום: מהומה במהלך המהומה בטקס הזיכרון. צילום: מתוך ערוץ 10
מהומה במהלך המהומה בטקס הזיכרון. צילום: מתוך ערוץ 10

"ניצב עם מופתע"

בין המשתתפים בטקס: נשיא המדינה, שמעון פרס, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין, שר המשפטים, יעקב נאמן, השר לבטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, יו"ר האופוזיציה, ציפי לבני וכן מפכ"ל המשטרה, דודי כהן, נציב שירות בתי הסוהר, נציב שירות כבאות והצלה וראשי רשויות מקומיות.

בתחילת הטקס הודלקו נרות זיכרון לנספים על ידי נופר בוקר, בתו של ליאור בוקר ז"ל, מאור מלינה בנו של יצחק מלינה ז"ל, ואלירן שטרן, מתנדב בצופי אש חיפה. לאחר מכן הוקראו שמות כל 44 הנספים באסון.

"44 נפשות טהורות נפלו במערכה הכבדה נגד האש", אמר הנשיא פרס לאחר שהודלקו נרות זיכרון בידי בני המשפחה. "האש שלא נחה לרגע, הפכה עשרות משפחות בתוכנו למשפחות שכולות. באותם רגעים, כאשר הכבאים עמדו מול האש, והיום, בתום שלושים, ניצב עם מופתע, שלא היה מוכן לאסון כזה. זו האמת, גם אם היא כואבת וצורבת: לא היינו מוכנים לנוכח האש הגדולה, לא שיערנו שכך יכול לקרות. וכך קרה, שהלהבות חרכו בלבבות המשפחות ובביטחונו העצמי של העם". עוד הוסיף הנשיא כי "האש אמנם הפתיעה את הכבאים, צוערי שירות בתי הסוהר וקציני המשטרה, אך אלה לא נסו ולא ברחו. רבים מהם השליכו נפשם אל מול הלהבות. כדי להציל חיים, כדי לחלץ חברים. הגבורה שלהם לא נפלה בעוצמתה מעוצמת האש".










תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 61 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}