כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ועדות הקבלה • בדיקה האם קיימת אפליה בערים החרדיות

לאחר שמיצה את מאבקו בנושא הסמינרים, עבר 'הפעיל העדתי' יוני מזרחי, להילחם בוועדות הקבלה הפועלות בערים החרדיות • הבוקר הוא קיבל תשובה מוינשטיין: הנושא ייבדק

יבדוק את האפליה. מודיעין עלית
יבדוק את האפליה. מודיעין עלית



נושא האפליה המגזרית בציבור החרדי, עלה בימים האחרונים לכותרות, לאחר שיואב ללום – יו"ר עמותת נוער כהלכה חזר לזירה, והודיע כי יפנה לבג"ץ כנגד האפליה הנהוגה כיום בסמינרים החרדים.

מי שהצטרף למאבקו של ללום, הוא יוני מזרחי. מזרחי, תושב מודיעין עלית, ואב לילדה שלא התקבלה לסמינרים הממוקמים בעירו, החליט להקדיש חל ניכר מסדר יומו לטובת המאבק באפליה.

בשנה האחרונה הוא התראיין תחת כל עץ רענן, שלח מכתבים לכל הגורמים הנוגעים בנושא, והפך לפרצופו של המאבק החדש.

בימים האחרונים שלח מזרחי מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מכתב בו הוא קובל על האפליה הנהוגה בערים החרדיות. מזרחי החליט ללכת על כל הקופה, ולבקש בדיקה של ועדות קבלה לערים החרדיות.



"ממוצא מזרחי - שלושים אחוז בלבד"

"ברצוני להסב את תשומת לבך לתופעה חמורה", כתב מזרחי. "מניעת אכלוס תושבים ממוצא מזרחי בערים חרדיות.

"כתושבי העיר החרדית מודיעין-עילית, אנו עדים לתופעה נפוצה של מניעת אכלוס משפחות ו/או זוגות צעירים ממוצא מזרחי, אך ורק בשל מוצאם. לא מדובר במקרה בודד אלא בתופעה נפוצה של מאות ואלפי משפחות, וזאת בגין הפעלת וועדות קבלה שונות ומשונות המגבילות את האוכלוסייה ממוצא מזרחי לשלושים אחוז בלבד.

"מדובר על אפליה על רקע גזעי בלבד, ועל כן לא נותר לי אלא לצטט ממכתבו של ח"כ גפני: ´ברור לחלוטין כי הדבר נוגד את החוק ומהווה הפרה בוטה של כבוד האדם וחירותו, שוויון וכל ערך עליו מושתתת חברה מתוקנת´ ובמקרה דנן אף מעבר לכך".

במכתב תשובה שקיבל מלשכת היועץ נאמר, כי הנושא הועבר לבדיקת הגורמים הרלוונטיים, ויטופל בהקדם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}