כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ארגון ישראלי מעניק: תעודת הוקרה לטורקיה

בטקס השקת טרקטורוני כיבוי לזכר הנספים בכרמל, העניק זק"א תעודות למדינות שסייעו בכיבוי הדליקה • ואלי ישי סיפר על האסון שהביא עליו סערה תקשורתית

שורת המכובדים באירוע. צילום: זק"א
שורת המכובדים באירוע. צילום: זק"א



עשרות מתנדבי זק"א התכנסו בערב במלון 'ניר עציון' שבהר הכרמל, להשקת 'יחידת טרקטורוני כיבוי – זק"א'.

כארגון התנדבותי היודע לאלתר ולתת מענה מהיר ראשוני ומיידי ובעקבות הפקת לקחים מאסון השריפה ביערות הכרמל, החליט ארגון זק״א להקים ׳חידת טרקטורוני כיבוי׳ שיהיה מבוסס על מתנדבים שיקיימו משמרות סיור בתורנות ביערות הכרמל ובצפון.

היחידה החדשה הוקמה כזכרון והנצחה על שמם של 44 הנספים ז"ל באסון הכרמל, עת חרפו נפשם להציל חיים. הטרקטורונים, על ציודם, נתרמו על ידי האוליגרכים הנדיבים מר מיכאל מירילשווילי יו"ר חבר הנאמנים הבינלאומי של זק"א ומר אלכסנדר משקביץ נשיא הקונגרס היהודי האירו-אסיה.

מטרת הפרויקט: הקמת יחידת תגובה מהירה ראשונית, שתצויד במערכת כיבוי חדשנית המורכבת על טרקטורון בעל ניידות ועבירות גבוהים, ונותנת את האפשרות להגיע לשריפות מהר ולהספיק לכבות את השריפות לפני שמתפתחות למימדים עצומים. היחידה תעבוד בתיאום מלא ובשת"פ עם כב"א על בסיס של התנדבות או 'שירות אזרחי'.

בשלב ראשון נרכשו שלשה טרקטורונים ייחודיים, עבירים בכל תנאי שטח שאובזרו בציוד כיבוי חדיש העובד בלחץ של 'פולסים' – לחיצות המזריקות בחוזקה ליטר מים במהירות של 430 קמ"ש על ידי אנרגיה קינטית. בעלי מיכל של 72 ליטרים של מים, ללא חומר נוסף, הנותנים אפקט פי עשרה משיטות הכיבוי הנוכחים.

תעודה למופת

הערב נפתח בהדלקת נר נשמה לעילוי נשמת 44 הנספים ז"ל, ע"י מר רוני בוקר אחיו של נצ"מ ליאור בוקר ז"ל, אמירת קדיש ע"י מפקד זק"א מחוז צפון רפ"ק אנשל פרידמן, ואמירת ק-ל מלא רחמים ע"י רפי מנת, שגם הנחה את הערב בטוב טעם.

בלטו בנוכחותם נציגי המדינות ארה"ב, רוסיה, צרפת, ספרד, יוון, מצרים, ירדן, קזחסטן, וטורקיה, שקיבלו תעודת הוקרה מזק"א על סיועם בכיבוי הדליקה הגדולה.

שר הפנים בירך על היוזמה המופלאה, העלה על נס את פעילות ארגון זק"א ומתנדביו. "אני הייתי איתם בזירת האסון באותו ליל חמישי השחור, אני ראיתי את המלאכים של זק"א, במלאכתם הקשה, כשפניהם חתומות וליבם נקרע, אך פועלים במקצועיות, במסירות, בנחישות וללא ליאות בליקוט שרידי אנוש, להביאם לקבר ישראל".

בתום דבריו, העניק שר הפנים תעודות התנדבות למופת ליחידת זק"א מחוז צפון בפיקודם של הרב אנשל פרידמן והרב יחזקאל פרקש.

בתעודה נכתב: "עבור המסירות ורוח ההתנדבות אשר בעוז ובתעצומות נפש, שמו נפשם בכפם בלבת האש הנוראה שהשתוללה בארץ ציה וצלמוות בהר הכרמל ולקחה עמה 44 נפשות יקירנו הקדושים ז"ל.

"מתוך הדומיה והחושך, ההלם והבעתה, הבהב ניצוץ האור המופלא בשעות טרופות אלו, בין חיים למוות, בפעילותם ומסירותם של אנשי הגבורה של ארגון זק"א אשר בעוז ובתעצומות לב, שמו נפשו בכפם למען כבודם הקדוש וזכו לקדש שמו יתברך כבל עם ועולם, לגמול 'חסד של אמת' בכוחות נפש שהם למעלה מן המקום והזמן, הייתם לאות ולמופת לכלל".

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר אמר: "הערב אפשר לראות את ההבדל בין ארגון זק"א ומתנדביו לאחרים, בעוד שמאז קרות האסון אנו שומעים אך ורק קיטורים וטענות על גורמי השלטון, ארגון זק"א אינו מקטר אלא עסוק בעשייה וביצירת רעיונות חדשניות להצלת חיים ומניעת אסונות. כמו כן ציין כב' הרב, את קידוש ה' הגדול שגורם ארגון זק"א בעולם, ולדוגמה גם בערב מיוחד זה, שדווקא מתנדבים חרדים חשבו על הצורך לכנס את נציגי המדינות שסייעו בכיבוי האש, ולהודות להם בשם העם בישראל".

תנ"צ רוני עטייה ממ"ר חוף במשטרת ישראל, שפיקד על הכוחות באסון, ריגש עד מאד את הציבור בדבריו: "זק"א הינו ארגון לאיתור חילוץ והצלה הפועל באורח התנדבותי, אשר כל תכליתו הינה פעילות להצלת חיי אדם וביצוע מצוה שאין שני לה – מצות חסד של אמת. הארגון ברבות השנים תפס מיקום מרכזי ולמעשה באירועים השונים לא ניתן לראות כיצד פועלים ללא הכוחות המקצועיים הייחודים של ארגון זק"א".

היה זה אך סמלי כשבערב מרגש זה אף הוענקו תעודות וציוד אישי ל-44 מתנדבי זק"א חדשים שסיימו את הקורס וישתלבו מעתה יחד עם חבריהם הוותיקים לעבודת הקודש.

את הערב הנעימו בשירי רגש הזמרים ישי לפידות ואלי לאופר.














































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}