ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

בדרך לבשורה: דרעי אסף מידע וחבר אל אשר

מעקב "בחדרי חרדים" - סבסוד התחבורה ציבורית לבחורי ישיבות: השר אריה דרעי הנחה הערב את צוות משרדו לרכז ולתאם את פעילות הצעת החוק יחד עם נציגים ממשרדי האוצר והתחבורה, וזאת בכדי לקדם את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר מול שרת המשפטים איילת שקד • כל הפרטים

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



מעקב "בחדרי חרדים" - סבסוד התחבורה ציבורית לבחורי ישיבות: השר אריה דרעי הנחה הערב את צוות משרדו לרכז ולתאם את פעילות הצעת החוק יחד עם נציגים ממשרדי האוצר והתחבורה, וזאת בכדי לקדם את הצעת החוק של ח"כ יעקב אשר מול שרת המשפטים איילת שקד.

כפי שדווח ב"בחדרי חרדים", מוקדם יותר היום הוביל דרעי מהלך לדחות את הדיון על הצעת החוק בוועדת השרים בשבועיים ימים וזאת במטרה להגיע להסכמות מול המשרדים השונים.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי דרעי הורה לעוזריו, כבר לפני כחצי שנה, להיכנס לעובי הקורה ולקדם את נושא הסבסוד לבחורי הישיבות. בעקבות כך - נערמו על שולחנו נתונים ומידע רב שנאסף על ידי אנשי לשכתו, במטרה להכין את השטח לקראת הדרישה מהאוצר וממשרד התחבורה.

בסוף השבוע שעבר פנה אשר לדרעי וביקש ממנו לחבור אליו ולקדם יחדיו את הצעת החוק, שכאמור, ביוזמת דרעי ירדה משולחן ועדת השרים במטרה לקיים דיאלוג מול המשרדים הרלוונטים.

כאמור, הצעת החוק שיזם ח"כ אשר באה לתקן עוול ואפליה בקרב בחורי הישיבות, שלעומת כל בני גילם הלומדים בבתי ספר, במכללות, באוניברסיטאות ואפילו במוסדות להכשרה מקצועית - הם לא זכאים לסבסוד בתחבורה הציבורית.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי "דוח הוועדה לשינוי חברתי כלכלי (דוח ועדת טרכטנברג) המליץ על הוזלת תעריפי נסיעה לאוכלוסיות ייעודיות באמצעות צמצום עלות הנסיעה בתחבורה הציבורית לאוכלוסיות זכאיות ובהתאם לקריטריונים של ביטוח לאומי, כך שהיקף ההנחה תעלה לרמה המקסימאלית הקיימת בתחבורה הציבורית, (קרי, 50% בדומה לדמי הנסיעה עבור אזרח ותיק)".

"בנוסף, הומלץ לעודד את השימוש בתחבורה הציבורית על ידי הרחבת ההנחה ל-50% לסטודנטים העושים שימוש קבוע בתחבורה הציבורית בכל הקווים, לרבות ברכבת ישראל".

עוד נכתב כי "בהתאם למסקנות הוועדה, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים הרחיב את זכאות הסטודנטים לדמי נסיעה בתחבורה הציבורית בשיעור מופחת בטווח שבין 30%-50%. יחד עם זאת, כיום סטודנטים הלומדים במוסדות רבים אינם זכאים להנחה בדמי הנסיעה בתחבורה הציבורית על אף שמדובר באוכלוסייה ייעודית העוסקת בלימוד ואינה משתכרת. מטרת הצעת החוק היא להרחיב את מעגל הזכאות לכלל הסטודנטים".
תחבורה ציבורית אריה דרעי בחורי ישיבה יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}