י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

מובילאיי תקים קמפוס משרדים ענק באזור התעשייה הר חוצבים בירושלים

החברה תגיש לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר את התוכנית להקמת הקמפוס, שצפוי לכלול מגדל משרדים ו-8 בניינים - על פני שטח של 45 מ"ר • מנכ"ל מובילאיי: "החברה תייצר אלפי מקומות עבודה"

(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)



חברת ההיי-טק מובילאיי תגיש מחר (ב') לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים תוכנית להקמת קמפוס משרדים ענק באזור התעשייה של הר החוצבים. הקמפוס צפוי לכלול מגדל משרדים בן 30 קומות ו-8 בניינים של עד 8 קומות, ולהשתרע על פני שטח של 45 אלף מ"ר.

כזכור, בחודש מארס האחרון הודיעה אינטל על רכישת מובילאיי תמורת סכום של 15.3 מיליארד דולר על ידי ענקית השבבים אינטל, במה שהיווה את העסקה הגדולה בתולדות המשק הישראלי. העסקה עדיין דרושה את אישורה של אספת בעלי המניות של מובילאיי, שתתקיים באמצע יוני, אך האישור צפוי להתקבל.

במסגרת העסקה התחייבה אינטל כי תשאיר את פעילות החברה בארץ, ואף תשמר את המותג מובילאיי, שיאגד תחתיו את תחום הרכב האוטונומי באינטל. כיום מעסיקה מובילאיי 660 עובדים, ולפי ההצהרות של שתי החברות אחרי ההודעה על העסקה, מספר העובדים צפוי לצמוח לכ-4,000. מתחם הענק שמקימה החברה כעת יתמוך בהתרחבות זו.

זיו אבירם, מייסד שותף, נשיא ומנכ"ל מובילאיי אמר כי "אין שבוע מתאים מזה, בו מציינים 50 שנה לאיחוד ירושלים, בכדי להרחיב את פעילותה של מובילאיי בעיר. מובילאיי ממשיכה בעשייתה למצב את ישראל כמובילה העולמית במהפכה הטכנולוגית הבאה. ירושלים היא המקום המתאים ביותר לשאוב ממנו השראה של מצוינות, צניעות, דרך ארץ ונאמנות למטרה. כחלק מתהליך ההתרחבות, תייצר מובילאיי אלפי מקומות עבודה ותיקח חלק מרכזי בקידום התעסוקה ופיתוח הכלכלה בישראל.

"מובילאיי היא מימוש החלום הטכנולוגי שהחל בתאוריות מתחום מדעי המחשב, למידה חישובית ובינה מלאכותית ופותח כאן - בירושלים, וימשיך כך עד שנגשים את החזון של נהיגה אוטונומית על כל מה שמשתמע מכך - כלכלית, טכנולוגית וכאמור הצלת חיים".

מובילאיי, שיושבת בירושלים, הוקמה ב-1999 על ידי אבירם ופרופ' אמנון שעשוע. החברה מפתחת מערכות עזר לנהג, ועל בסיסן מפתחת טכנולוגיה לרכב אוטונומי. הפיתוחים של החברה מותקנים אצל יצרניות רכב מסורתיות, שמתחרות בענקיות טכנולוגיה כמו גוגל, אפל וטסלה. הפיתוח של מובילאיי מבוסס על מחקרים של שעשוע, פרופסור למדעי המחשב באוניברסיטה העברית. חלק גדול מעובדיה הם בוגרי האוניברסיטה העברית או סטודנטים בה.

אינטל ומובילאיי החלו לשתף פעולה לפני כשנה, ביחד עם יצרנית הרכב ב.מ.וו, בפיתוח של מכונית אוטונומית, שלהערכתן תעלה על הכביש ב-2021. עם זאת, אינטל, חברה בעלת כיסים עמוקים, סבורה כי רכישת מובילאיי ומיזוגה לתוך אינטל ישפר את הפיתוח המשותף. כמו כן, אינטל, שנכנסה לתחום המובייל בשלב מאוחר מדי, לא רוצה לפספס את התחום הזה. להערכתה, שוק המכוניות האוטונומיות יגיע ל-70 מיליארד דולר ב-2017.
מובילאיי אינטל ירושלים הר חוצבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}