כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עובדי משרד החוץ מאיימים בשביתה

עובדי משרד החוץ מאיימים בשביתה

  • כ"ט טבת התשע"א

בוועד עובדי משרד החוץ מאיימים: "יש לנו יותר שאלטרים מלחברת החשמל"

יו"ר ועדת העבודה, ח"כ כץ, הודיע כי יפעל להעלאת שכר עובדי משרד החוץ ויערב את ראש הממשלה בנושא

דיון סוער בסכסוך העבודה במשרד החוץ התקיים היום בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת בראשות ח"כ חיים כץ (ליכוד). בדיון השתתפו סגן שר החוץ ח"כ דני איילון, מנכ"ל המשרד רפי ברק ונציגי ועד העובדים במשרד.

ח"כ כץ אשר יזם את הדיון הדחוף וכינה את שכרם של הדיפלומטים "עלוב", נעתר לבקשתם והוא מפעיל לחץ על משרד האוצר להעלות את שכרם: "הנזק שנגרם כתוצאה מהעיצומים פוגע בביטחון הלאומי. האוצר חייב להיכנס למשא ומתן רציני עם נציגי העובדים ולגשת אליו בידיים נקיות. אני מתכוון לשוחח עם ראש הממשלה ולערב אותו בנושא".

נציגי ועד העובדים במשרד החוץ איימו 'להוריד שאלטרים' במסגרת העיצומים, ולהחריף את מאבקם, בין היתר באמצעות אי טיפול בפעולות וגינויים כנגד מדינת ישראל ברחבי העולם ובאו"ם בפרט ("לא נתאמץ למנוע את המשט הבא"), אי טיפול בדרכונים של ישראלים התקועים בחו"ל, הפסקת הסדרת ענייני עובדים זרים המיועדים לטיפול סיעודי בנזקקים, ואי סיוע בהצגת מסמכים ציבוריים בחו"ל. בדיון נחשף כי העובדים נעתרו בימים האחרונים לבקשת צה"ל וסייעו לאפשר מעברי ספינות של חיל הים.

לטענת נציגי העובדים, שכר היסוד שלהם מבוסס על הסכמים שנקבעו בשנת 1993. שכר הבסיס הנמוך ביותר המופיע בהם עומד על 2850 שקלים בחודש.

חנן גודר, יו"ר ועד העובדים המדיניים במשרד החוץ: "מי שהולך לקורס צוערים, הוא או מטומטם או אידיאליסט; 12% מהעובדים נמצאים מתחת לקו העוני. יש עובדים שמקבלים השלמת הכנסה. אין לנו תוספות ואין החרגות. השכר שלנו נשחק ב-45% משנת 93' ועד היום, לעומת שכרם של כלל עובדי המדינה. אני מרוויח 9,800 שקלים ברוטו בחודש, אחרי 20 שנה בשירות משרד החוץ".

ניר רייס, סגן הממונה על השכר במשרד האוצר: "העובדים בוחרים להציג בתקשורת תלושים מחודשים בהם לא עשו שעות נוספות ולא קיבלו החזרי הוצאות. אנחנו מוכנים לפנות יחד איתם למוסד לבוררות מוסכמת".

חברי הכנסת שהשתתפו בדיון הביעו תרעומת על דבריו של נציג האוצר:

ח"כ כץ: "שעות נוספות לא צריכות להיכלל בחישוב", ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה): "בוררות תתבצע על גופתנו המתה", ח"כ משה מטלון (ישראל ביתנו): "האוצר שוב לוקח עובדים כבני ערובה ולא מוכן לדון איתם עד אשר יסתיים הסכסוך".

סגן שר החוץ, ח"כ דני איילון, קרא לנציגי ועד העובדים לאמץ את הצעת משרד האוצר, אשר נבנתה לטענתו בשיתוף שר החוץ ליברמן, וכוללת הוספת תקנים, מענק בסך 3,000 שקלים, תוספות כפי שניתנו למגזר הציבורי בהסכם שנחתם לאחרונה עם ההסתדרות (מענק בסך 2,000 שקלים ותוספת של 6.25% למשכורת), העלאות שכר של עד 15% לבעלי תואר שני, קידום בדרגה אישית ל-60 עובדים ותוספת של עד 14.75% לעובד ששירת ו/או ישרת לפחות 6 שנים בחו"ל (6% תוספת מיידית, והשאר מותנה בשירות נוסף).

סגן השר איילון: "זוהי הצעה הוגנת. אמצו אותה ונמשיך לדון. זה לא סוף פסוק".

ח"כ סיכם את הדיון: "אילו נזקים נוספים צריכים להיגרם כדי שמשרד האוצר יסכים להיכנס למשא ומתן עם העובדים? הוועדה בראשותי תוסיף לדון בסכסוך העבודה במשרד החוץ ותיכנס לעובי הקורה".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}