ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

המאבק על הכותל • סמוטריץ מבהיר: "לא נהיה שותפים לממשלה"

הח"כ הלוחמני מהבית היהודי הבהיר הבוקר כי מפלגתו לא תיתן יד להעברת רפורמות אנטי דתיות על ידי בית המשפט העליון. סמוטריץ סיפר כי הוא יוזם התארגנות של ח"כים שינצלו חסינותם כדי לדרוש נוכחות בכותל בזמן ביקור טראמפ

הכותל, פלאש90
הכותל, פלאש90



ראשי המפלגות החרדיות - השרים יעקב ליצמן, אריה דרעי וח"כ משה גפני, יציגו היום (ראשון) בפני ראש הממשלה את דרישתם החד משמעית לביטול מתווה הכותל ולקידום אפשרי של חוק הכותל, המבקש לראשונה להסדיר את ההגדרה של הכותל המערבי, זאת לאור שנים רבות של פרובוקציות במקום ועתירות חוזרות ונשמות של ארגוני רפורמים ונשות הכותל, וכפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'.

הבוקר, נראה יותר מתמיד כי גם 'הבית היהודי' עומדת עם החרדים בחזית המאבק, זאת למרות היעדרותו של השר נפתלי בנט מפגישת הח"כים בשבוע שעבר, וייצוג המפלגה על ידי השר אורי אריאל.

בדברים נחרצים שאמר ח"כ בצלאל סמוטריץ הבוקר ב'קול ברמה', הוא הבהיר כי "אם הממשלה תקדם מתווה כזה אנחנו לא נוכל להיות שותפים לה. אם מתווה כזה יכפה על הממשלה על יד בג"ץ, וכפי שקרה לנו בעמונה – והממשלה תעשה כל מה שהיא יכולה בכדי למנוע אותו, כולל חקיקה עוקפת בג"ץ, אז נמתין ונראה, אין עניין לצאת כעת בהצהרות".

בנוסף הודיע הח"כ: "אגבש במהלך היום קבוצה של חברי כנסת שיצטרפו יחד איתי לתפילה בכותל בזמן ביקורו של טראמפ. אני מקווה שהרשויות יכבדו את החסינות של הח״כים ויאפשרו את הביקור".

סמוטריץ' הוסיף כי "אין ספק, מתווה הכותל הוא חמור, הוא פוגע במקום המקודש ביותר, שריד בית מקדשינו, אנחנו את הדבר הזה לא נאפשר בשום פנים ואופן, אנחנו לא לבד בעניין הזה ואנחנו צריכים ויכולים למנוע את זה. אני מעריך שזה יקרה".

לדבריו, "יש לנו חזיתות רבות בעניין הזה, אנחנו מתאמצים, אני מקווה שתהיה סייעתא דישמיא, אני מעריך שנצליח גם בסוגית השבת וגם בסוגיית מתווה הכותל", אמר הבוקר לנועם זיגמן.

כזכור, בשבוע שעבר התקיימו שתי פגישות בנושא. האחת בלשכת השר ליצמן בהשתתפות שר הבריאות, השר אריה דרעי, ח"כ משה גפני, רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ ואנשי מקצוע. למחרת התקיימה פגישה זהה עם הרבנים הראשיים.

פגישת הח"כים החרדים באה לאחר שנחשף ב"בחדרי חרדים" כי יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם, הגיש הצעת חוק חדשה, על פיה, רחבת הכותל תוסדר ותוגדר כ"בית הכנסת" הנוהג על פי ההלכה האורתודוקסית ועל פי הנחיות הרבנים הראשיים ורב הכותל.

אמסלם אמר ל"בחדרי חרדים" כי "אחד המרכיבים המרכזיים של הליכוד זה שמירה על המסורת. בשנים האחרונות הליכוד לא עושה מספיק בנושא. רוב מצביעי הליכוד, באופן גורף, תומך במהלך שכזה. הכותל לא שייך רק למפלגות החרדיות, זה לא בתיאום איתן. הודעתי על כך לראש הממשלה ואני מתכוון להשיג רוב גורף, מכל סיעות הבית, להצעה".
מתווה הכותל בצלאל סמוטריץ הכותל המערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}