כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ופינדרוס צעק: "המגרש לא יקום" • סיקור בלעדי

מאבקם של תושבי רמות נגד הקמת מגרש משחקים בשכונה, הביא את כל הגורמים הקשורים לפרשה אל ביתו של הגר"א וויס • האווירה הייתה נוחה, אבל המגרש יבנה

הפגישה בביתו של הגר"א וייס. צילום: בחדרי חרדים
הפגישה בביתו של הגר"א וייס. צילום: בחדרי חרדים

פגישה מיוחדת התקיימה הבוקר (ד) בין מחזיק תיק הספורט בעיריית ירושלים, עו"ד אלישע פלג, לבין חברי מועצת העירייה יצחק פינדרוס, משה גורא ויעקב הלפרין בבית ראש ישיבת 'דרכי התורה', הגאון רבי אשר ווייס, בביתו שבשכונת רמות בירושלים.

הפגישה התקיימה על רקע מאבקם של תושבי השכונה נגד הקמת מגרש ספורט ברחוב זרחי בשכונה. למעלה מ-500 תושבים חתמו בשבועות האחרונים על עצומה נגד הקמת המגרש, בטענה כי הפעילות והמשחקים במקום יפרו את שלוותם.

מנגד, מחזיק תיק הספורט, אלישע פלג, טוען כי אין בכך דבר מפריע, וכי המשחקים והפעילות לא יתקיימו בשעות בהן המשחקים אמורים להפריע לתושבים. כמו כן הבטיח כי במקום לא יהיו חילולי שבת.

בתחילת הפגישה הציג עו"ד פלג את התוכנית לבניית המגרש ואמר, כי הוא מתחייב בשמה של עיריית ירושלים כי לא יהיו חילולי שבת. לאחר מכן דיבר מ"מ ראש העיר, יצחק פינדרוס, שהתנגד נחרצות להקמת המגרש ואמר כי הקמתו בשכונה חרדית כמו רמות יכולה לגרום לבעיות רבות.

אחר דברי שני הצדדים, הביע ר' אשר וייס את דעתו ואמר כי הוא לא מאמין שלא יהיו חילולי שבת, כי אף אחד לא יכול להתחייב שבעוד מספר חודשים לא יהיו שם חילולי שבת. "רמות היא שכונה שיש לה צביון חרדי מיוחד, ויהיה חבל להרוס את זה בגלל הקמת המגרש".

הרב הוסיף ואמר לפלג, כי גם אם כוונתו וכוונת העירייה הן טובות, לא יהיה אפשרי למנוע חילול שבת.

בסוף הפגישה הביע עו"ד פלג את התרשמותו מדברי הרב וייס והבטיח כי ינסה להתחשב בדעתו ובדעתם של חברי העירייה.

אולם בשיחה ל'בחדרי חרדים' אומר פלג כי הוא רואה נכונות להמשיך לקדם את התוכנית: "ההתרשמות שלי מהפגישה הייתה מדהימה. נחשוב על המשך הדרך. התרשמתי בסוף שהמגרש ייבנה, יחד עם מתקני הספורט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}