כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

העירייה הפכה את בית העלמין ל"מזבלה של שלג"

רק לפני חודש חוללו בבית העלמין וושינגטון בבורו-פארק מאות מצבות יהודיות וכעת, בחסות העירייה, המקום הפך לאתר פינוי והמסת שלג • התוצאה? עשרות מצבות נשברו

השלג שבר את הגדר והפיל מצבות
השלג שבר את הגדר והפיל מצבות

עובד בית העלמין היהודי וושינגטון בבורו פארק הזדעזעו השבוע לגלות כי 30 מצבות נפלו ונשברו. התברר כי אזור בית העלמין נבחר ע"י מחלקת התברואה של ניו יורק שאחראית על פינוי השלג, כמקום בו ירוכזו ערימות השלג שפונה מרחובות בורו פארק ופלטבוש.

מפלסות השלג פינו בשבוע האחרון טונות של שלג לתוך בית העלמין וסביבתו, כאשר ערמות השלג כוללות אבנים, לכלוך וכל מה שהצטבר בתוך השלג במהלך הימים שלאחר הסערה. כתוצאה מהמשקל הכבד שנערם על המצבות נפלו כאמור לפחות 30 מצבות כאשר עשרות מצבות עדיין מכוסות שלג.

חבר מועצת העיר ר' דויד גרינפלד אמר ל'בחדרי חרדים', כי הוא מזועזע מחוסר הרגישות שגילתה העריה כאשר החליטה לבחור בבית העלמין כמקום ריכוז השלג, "זה כמו להחליט להפוך את בית העלמין היהודי למזבלה, אני בטוח שראש העיר מעולם לא היה מעלה על דעתו להפוך בית עלמין של גויים , למקום איסוף של ערימות שלג ולכלוך. בית העלמין היהודי וושינגטון הוא אחד מבתי העלמין הוותיקים והגדולים של הציבור היהודי.

"במקום הזה העמידה העריה מכונות מיוחדות להמסת השלג והלכלוך של כל השכונה, זו שערורייה של ממש", אמר גרינפלד, "אנחנו מזועזעים מחוסר הרגישות שמגלה העירייה, הודענו על המפגע למחלקת התברואה , אבל המחלקה ממשיכה לפנות את השלג בבית העלמין".

גרינפלד דרש מראש העיר להורות מיידית על הפסקת פינוי השלג, ועל מימון מיידי לשיפוץ המצבות ובית העלמין.

חבר מועצת העיר מייקל נלסון הביע אף הוא זעזוע מחילול בית העלמין ודרש מראש העיר להפסיק לאלתר את העבודה. יצויין כי לפני חודש חוללו בבית עלמין זה 200 מצבות יהודיות, הפושעים עדין לא נתפסו.









































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}