כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הקיבוץ שהוקם כדי להתנתק מהמסורת מקים בית כנסת

מייסדי קיבוץ בית השיטה הקימו אותו לפני כ-80 שנה, כשהמטרה המוצהרת והרשמית הייתה: ניתוק מהמסורת שאפיינה את חייהם באירופה • בקרוב הם יקימו בית כנסת

פלד והסנדלריה שתיהרס לטובת בית כנסת. צילום: יגאל לוי, מעריב
פלד והסנדלריה שתיהרס לטובת בית כנסת. צילום: יגאל לוי, מעריב

מייסדי קיבוץ בית השיטה הקימו אותו לפני כשמונים שנה, כאשר המטרה המוצהרת והרשמית הייתה: ניתוק מהמסורת והחיים הדתיים שאפיינו את חייהם באירופה.

נראה כי בקרוב המציאות הזו עומדת להשתנות. בתקופה האחרונה הוחלט בקרב חברי הקיבוץ להקים בית כנסת בקיבוץ, חרף ההתנגדות העזה של חלק מהחברים.

למרות שהם חילונים לגמרי, במשך השנים הפך היום הקדוש - יום הכיפורים - לחג משמעותי עבור ציבור המשתתפים, בעיקר מאז מלחמת יום הכיפורים, בו שכל הקיבוץ 11 מבניו. הנגינה המודרנית של הפיוט "ונתנה תוקף" הפכה למזוהה עם השכול שחוו החברים.

העיתון 'מעריב' מדווח, כי מי שהוביל את היוזמה של הקמת בית כנסת הוא משה פלד, חבר הקיבוץ, שכיהן בעבר כסגן שר החינוך. "זה לא שיש חזרה בתשובה", הוא אומר, "יש צימאון להתחבר לעם ישראל ולהיות חלק ממנו וזה הביטוי של בית הכנסת".

בית הכנסת החדש יוקם בקרוב על מבנה הסנדלרייה העזוב של הקיבוץ. מנהל הקהילה, יריב קרין, ציין כי בין חברי הקיבוץ התקיים דיאלוג בנושא הקמת בית כנסת ובסופו גובשה ההחלטה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}