כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

יפו חוזרת לבעור • המפגינים טוענים: נמצאו קברים חדשים

'אתרא קדישא' מפיקה הפגנה נגד "השואה המחרידה" במתחם החפירות ביפו: "בעיצומם של החפירות הזדוניות, נפער חור גדול באדמה ונתגלתה מערה ענקית עם כוכים רבים" • ומה אומרים המפגינים על קביעת המדענים שבמתחם נמצאו עצמות חזיר? ספינים של רשות העתיקות

הפגנות ביפו. צילום: אלי קובין
הפגנות ביפו. צילום: אלי קובין



'אתרא קדישא' מנסה לבלום את הפרסומים כי העצמות הטמונות במתחם אנדרומה ביפו הם עצמות גויים, לאחר שבמתחם נמצאו, לדברי המדענים, גם עצמות חזיר. לאחר תגובת יו"ר הארגון, הרב דוד שמידל, כי "הפרסומים שקריים ואינם ראויים להתייחסות", חוזרים המפגינים אל זירת ההפגנות הלוהטת.

במודעות שנתלו אמש (ג) בריכוזים החרדים בירושלים, מזמינים אנשי 'הוועד להצלת קברי ישראל' את ההמונים ליום הפגנה סוער במתחם החפירות ביפו. לטענתם, במהלך חפירת הארכיאולוגים ביום שלישי בשבוע שעבר, נחשפה שכבה חדשה של קברי קדמונים, ולכן יש לשוב ולמחות על חילולי הקברים.

"בעיצומם של החפירות הזדוניות, נפער חור גדול באדמה ונתגלתה מערה ענקית עם כוכים רבים, והוכח שוב שבמקום כמה שכבות קבורה ועתה הגיעו לשכבה נוספת של מערות וקברים", נכתב במודעות הענק.

היום ייצאו המפגינים באוטובוסים מרחבת שומרי אמונים בירושלים ומבית המדרש שערי רמ"א בבית שמש, כדי למחות.

על פי התכנון, למחאה יצטרפו האדמו"ר ממשכנות הרועים, האדמו"ר דקהל חסידי ירושלים, רבנים, ויו"ר ארגון 'אתרא קדישא', הרב דוד שמידל - שיישא דברים סמוך למתחם.

לפי המודעות, המפגינים יוצאים להביע את מחאתם "על השואה המחרידה הנעשית על ידי שודדי הקברים 'רשות העתיקות', בשליחות וגיבוי מלא משלטון השקר".

בהתייחס לפרסומים כי במקום נמצאו עצמות חזיר טוענים המפגינים, כי מדובר בספינים של רשות העתיקות ושל החברות שבבעלותן מתחם הבנייה, זאת בכדי להסיט את מחשבתם ומחאתם של ציבור המפגינים מהמאבק.






צילום: 'חדשות 24'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}