כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

תושבי רמות נגד מגרש הספורט • מה המניע?

בעירייה טוענים: התושבים מתנגדים משיקולים חרדיים • העסקנים: בין חותמי העצומה - תושבים חילוניים המתנגדים משיקולים של איכות חיים • מחר: פגישת גישור

המאבק הקודם. מבנה הממ"ד ברמות
המאבק הקודם. מבנה הממ"ד ברמות



שכונת רמות בירושלים, לא מוצאת את שלוותה בחודשים האחרונים.

החלטת העירייה להכשיר את מגרש הספורט ברחוב זרחי בשכונה, לא עוברת בשתיקה מצד התושבים. למעלה מ-500 תושבים מכל הגוונים, דתיים וחרדים לצד חילונים, חתמו על עצומה כנגד פתיחת המגרש, הנמצא בלב השכונה, בטענה כי המקום עלול לפגוע בשלוות חייהם לאורך היום בכלל ובשעות הערב בפרט.

חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק הספורט בעירייה, אלישע פלג, מתפלא על העצומה. "המשחקים שיתקיימו שם פעם או פעמיים בשבוע, לא אמורים להפריע לתושבי השכונה".

"צריך לעשות תקופת ניסיון. לא מדובר כאן באיצטדיון טדי מספר 2. לא יהיה כאן חילול שבת. אז על מה הזעם?!", אמר פלג ל'קול ברמה' והוסיף: "אין כאן שום דבר שמפריע לאנשים דתיים וחרדים. הציבור החרדי צריך להתאים את עצמו למודרניזציה הקיימת היום".

פגישת גישור

לעומתו, ראש המנהל הקהילתי החרדי ברמות, אשר קופרשטוק, סבור כי לא מדובר במאבק על רקע דתי: "צריך לשמוע את התושבים. גרים באזור גם חילונים וגם חרדים. התלונה שהגישו היא מתושבים מכל הגונים בטענה שהמשחקים יפרו את שלוותם.

"גם בגן סאקר יש מגרשים דומים, אבל שם זה לא מפריע לשום תושב - כי בתי המגורים לא נמצאים בסמיכות. אז למה מכניסים את החרדים והדתיים בסיפור הזה\ המאבק קשור לאיכות חיים - ותו לא", אומרים במנהל החרדי.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מחר (ד) בשעות הבוקר אמורה להתקיים פגישת גישור בביתו של הרה"ג אשר וייס, תושב השכונה. לפגישה יגיעו מצד אחד חברי מועצה חרדים, מצד שני מחזיק תיק הספורט אלישע פלג, כשהרב וייס ישמע את טענות הצדדים - ויאמר את דברו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}