כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חרדי בבניין חילוני? מסדרים לך מעלית שבת

ועדת הפנים אישרה תיקון לחוק בנושא מעלית שבת לקריאה ראשונה: תתוקן גם במקרה יש מעלית אחת • ההפתעות: אזולאי ואמסלם חתומים יחד על ההצעה לצד איתן כבל

מעלית שבת. צילום: יצחק לב ארי
מעלית שבת. צילום: יצחק לב ארי

דיון מעניין נערך היום (ג) בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ דוד אזולאי, ובסיומו הועברה הצעת תיקון לחוק המקרקעין בנושא מעלית שבת לקריאה ראשונה בכנסת.

יסודו של התיקון בשנת 2001, עת חוקק חוק להתקנת מעלית שבת בבניינים ציבוריים ובבנייני מגורים. החוק הסדיר התקנת מעלית שבת בבניין משותף, בו מותקנת יותר ממעלית אחת, ואיפשר לאנשים דתיים ושומרי מסורת לגור בנוחות בבתים משותפים, רבי קומות, תוך שכנות טובה ושותפות חברתית בין השכנים.

"קיום המרקם העדין והרגיש של החיים בבית משותף מצריך הפעלת מנגנונים המאפשרים לאנשים דתיים לקיים את השבת, ללא פגיעה במי שאינו שומר את השבת", נאמר בדברי ההסבר שנלוו להצעה החדשה, לפיה תוסדר הפעלת מעלית שבת בבניין משותף, גם במקרה בו קיימת מעלית אחת בלבד.

על פי ההצעה, רבע מבעלי הדירות בבניין המשותף יוכלו להחליט על הפעלת מנגנון פיקוד שבת במעלית יחידה זו, וכל זאת בכפוף לשאר סעיפי החוק הנוגעים להוצאות הפעלת מנגנון זה, ובתנאי שיותקן בה מנגנון אשר יאפשר שימוש חופשי במעלית הרגילה במשך כל שעות היום, פרט לפרקי זמן קצרים בהם המעלית מתפקדת כמעלית שבת.

מעניין לא פחות לעיין ברשימת מציעי החוק. מלבד יו"ר הועדה, דוד אזולאי ש"ס, חתונה ההצעה גם עלי ידי... חברו לסיעה לשעבר, חיים אמסלם - דבר מפתיע ביותר, שכן כיום לא נרשמים כל שיתופי פעולה בין הסיעה וחבריה לבין אמסלם המודח.

במקביל היה גם ח"כ אורי אורבך בין המציעים, דבר שלא מפתיע בהיותו יהודי דתי. המציע הרביעי מפתיע לא פחות מאשר אמסלם: ח"כ איתן כבל...ממפלגת העבודה.

אלא שהשבוע, לאחר שהשמיע בלהט את דברי ההספד שלו על הגאון רבי ישכר מאיר זצ"ל, אצלו זכה ללמוד בעבר, אפשר להבין מה מניע אותו להצטרף ליוזמת חקיקה שנוגעת לעניינים דתיים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}