כ' חשון התשפ"ה
21.11.2024

צו השקה: ב'אותנטי' השיקו את 'נתח' וכל המדיה החרדית התייצבה

אג'נדה צרכנית חדשה בשוק הבשר: באירוע ההשקה למותג 'נתח' הוצגה אג'נדה צרכנית שוברת מיתוסים, שצפויה לגרום לשינויים בשוק הבשר המהודר ובהרגלי הצריכה במגזר החרדי * מוסיפים בקר לתפריט

צו השקה: ב'אותנטי' השיקו את 'נתח' וכל המדיה החרדית התייצבה
בחדרי



שוק הבשר המהודר בישראל רחוק ממיצוי היכולת הצרכנית שלו. מציאות זו ידועה לכל צרכני העוף, שחושבים שבשר בקר איננו בריא, שבטוחים שהוא יעשה להם חור גדול בכיס, ושלא ממש יודעים איך מבשלים את האדום הגדול הזה. אז זהו, שבשבוע שעבר נחשפתי לנתונים ששוברים את המיתוסים האלה, והבנתי שכמו בכל תפיסה רווחת, גם המיתוסים הללו נשענים על דעות קדומות ושגויות.

היה זה באירוע ההשקה של 'נתח', מותג בקר העומד תחת כשרותו המובילה של הגאון רבי אברהם רובין שליט"א, שאף פיאר את האירוע בנוכחותו ונאומו. נתונים ברורים אודות ערכיו התזונתיים של הבקר בהשוואה למול העוף, הוצגו למשתתפי האירוע והכו אותם בהפתעה שזוכה לה כל מי שנחשף לשבירת מיתוס ישן. אבל בל נקדים את המאוחר.
רחוב הפסגה בשכונת בית וגן הירושלמית, המקום בו התקיים האירוע הפך למרכז העצבים של שוק הבשר בישראל. רכבי יוקרה פיארו את חזית הכניסה של בית ההארחה, מהם יצאו מנהלי רשתות המזון המובילות, כמו רמי לוי, יינות ביתן ושוק מהדרין, הכי כדאי, זול ובגדול, נתיב החסד ועוד.

באופן די נדיר, יש לומר, גם המדיה החרדית התייצבה בהרכב מלא. בשולחנות שיועדו לאנשי התקשורת אפשר היה לראות את אלעזר (לוזער) קנופף מ'המודיע' מסתודד עם זליג אורלנסקי מ'יתד'; את משה פרוש מנכ"ל המבשר על שולחן אחד עם מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי; יהודה נחשוני מנכ"ל 'משפחה' ואריה לייב פפר מו"ל 'בקהילה', שכולם באו בלוויית מנהלי השיווק וכתבי הצרכנות, וכמובן, אנשי המערכת שלנו.



מובילים אג'נדה
"עוף ירושלים", מסביר לנו אברהם רוזנברג, מנהל השיווק ב'עוף ירושלים', "הוא הספק המוביל במוצרי העוף והבקר בשוק המהדרין, ולא בכדי. דני מזרחי, הבעלים, משקיע הרבה מאוד כדי למלא את כל דרישות המהדרין, ויעיד על כך הרב רובין שיודע כי יש לו שליטה מלאה בכל מה שקורה במפעל, ולא רק בדברים הנוגעים ישירות לליין השחיטה והייצור".
"אנחנו יודעים בבירור", מגלה רוזנברג, "כי שוק המהדרין רחוק ממיצוי היכולות הצרכניות שלו בתחום בשר הבקר, ואנחנו נחושים להוביל מהלך צרכני פורץ דרך, שיעמיק את מודעות הלקוחות לאיכות המוצרים, ושיוביל בסייעתא דשמיא לשינויים בשוק הבשר המהודר, בכל הקשור לצריכת בשר בקר".
"רק חברת 'עוף ירושלים' בשילוב חברת ק. ח. בשר חלק, שכבר היום מובילים עם נתח שוק ענק; שמחוברים לאיכות יצרן כמו מפעל 'לורסינל' שבאורגוואי; ושמתהדרים בכשרות של 'בד"ץ מהדרין' בראשות הרב רובין, החוצה את כל העדות במגזר החרדי - יכולה להוביל מהלך צרכני שכזה", חותם רוזנברג.


'חלק בית יוסף' האמתי
"בבא אלעזר אבוחצירא זצ"ל", הפתיע בנאומו, הרב צורי נעמן, רב מועצה אזורית 'גן רווה', "מקפיד היה לאכול אך ורק מהשחיטה של הרב רובין, והסיבה לכך פשוטה: מאז ומקדם הנחה הרב רובין את 'בד"ץ מהדרין' לנהוג לפי כל החומרות והשיטות, הן של הבית יוסף והן של הרמ"א. שיהיה חלק בית יוסף אמתי.
"כבן עדות המזרח, אני יכול לומר לכם מהיכרות קרובה, כי אם ישנו 'חלק בית יוסף' אמתי הוא נמצא אצל הרב רובין. מי שמחפש בשר חלק ללא שום סירכה וללא שום ריר – 'כמו פורמייקה' כפי שהרב רובין מגדיר זאת – ימצא זאת בכשרות 'בד"ץ מהדרין'".

בקר - לא יקר וכן בריא
הציבור החרדי, ציינו במשרד הפרסום 'אותנטי', מונה כיום למעלה מ-180,000 בתי אב. על פי נתוני 'גיאוקרטוגרפיה', נערכים במגזר כ-10,000 חתונות בשנה, כך שיחד עם ימי השבע ברכות, מדובר על כ-70,000 אירועים בשנה. בתחשיב כולל רק לסעיף 'שמחות ואירועים' נגיע למיליוני מנות בשר, וזה עוד לפני שדיברנו על שבתות ועל ימות החול הרגילים.
מול עיני הקמעונאים הבכירים, כמו גם, מנהלי כלי התקשורת החרדית והעיתונאים הבכירים, נשברו כמה מיתוסים בכל הקשור לבריאות הבקר (ראה מסגרת). גם המיתוס הצרכני, כביכול בקר הנו יקר, התברר כלא נכון, כיון שאם בוחנים את המחיר פר-מנה, מתברר כי מנת בקר משתווה למחיר של מנת עוף, ולפעמים אף זולה יותר.
החשיבות בבחירת מספרי הנתחים מתוך הבנה והכרות באה לידי ביטוי בקטלוג הנתחים המהודר של 'נתח', שהודפס במיוחד לכבוד האירוע. כל הנתחים הוסברו ונפרסו שם היטב, ולצד כל נתח הובא מתכון קל להכנה, מה שהופך את ההנאה מבשר בקר לקרובה ופשוטה מתמיד.
















סולם הערכים התזונתיים-בקר מול עוף



בשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}