כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ה'דיל' המסריח • רבנים תמורת תקציבים

לפני ארבעה חודשים הופסק באופן פתאומי תקצוב הישיבה ביצהר • בהנהלת הישיבה טוענים: בפרקליטות הציעו את החזרת התקצוב תמורת סילוק שני רבנים מהישיבה • סערה

תלמידי היישבה ביצהר. צילום ארכיון
תלמידי היישבה ביצהר. צילום ארכיון

הממשלה הקפיאה את כל התקציבים לישיבה הממוקמת ביישוב יצהר, על רקע תלונה של התנועה ליהדות מתקדמת בעקבות הספר 'תורת המלך', אותו חיברו ראשי הישיבה הרב יצחק שפירא והרב יוסף אליצור.

את החודשים האחרונים מעבירה הנהלת הישיבה ללא תקציבים, וראשיה מנסים להחדיר בבחורים כי האידיאולוגיה עדיפה בהרבה על הלחם החסר.

הבוקר (ב') מדווחים בישיבה כי גורמים במשרד החינוך ובפרקליטות הציעו להם את החזרת התקציבים תמורת פיטוריהם של שני הרבנים שחיברו את הספרים, דבר שזכה להדים שליליים רבים.

ה'דיל' המדובר, שנראה על פניו כלא חוקי בעליל, הוצע להנהלת הישיבה כבר לפני זמן רב. "נציגי 'האגף למוסדות תורניים' במשרד החינוך אמרו מפורשות שעיכוב התקציב קשור לכך שהישיבה מעסיקה את הרב יצחק שפירא והרב יוסף אליצור – מחברי הספר 'תורת המלך'", אמרו בהנהלת הישיבה לתקשורת לפני זמן לא רב.

מול ההתנכלות נעמדו מספר רבנים מהציונות הדתית אשר יצאו בקול קורא לעזור לישיבה בעקבות אי העברת התקציבים בניהם ראש ישיבת כסא רחמים, הרב מאיר מאזוז, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, הרב יעקב יוסף הרב דב ליאור ועוד רבנים נוספים.

בקריאה שכתבו נכתב: "אנו מחזקים את רבני ותלמידי הישיבה, וקוראים לציבור לתמוך בישיבה ולהרים תרומתו בעין יפה בכדי לאפשר את המשך לימוד התורה ללא מורא ומשוא פנים".

בישיבה מצהירים היום כי הם לא מתכוונים לוותר ומצהירים: "אנחנו לא מתכוונים לוותר להתנהגות כזו של רדיפה-אידיאולוגית, ואנו פותחים במערכה ציבורית ומשפטית כנגד העוול".

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}