כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

48 ח"כים: להחרים החברות הבונות את רוואבי

מזעזע: החברות הישראליות הבונות את העיר הערבית, התחייבו להשתתף בחרם הפלסטיני, תמורת חופן דולרים • בתגובה פנו הח"כים לשרי הממשלה • בין החתומים: חברי 'קדימה'

הדמיית העיר הערבית רוואבי
הדמיית העיר הערבית רוואבי

48 חברי כנסת פנו לשרי הממשלה בקריאה לא לשתף פעולה עם כ-20 חברות שהצהירו כי ימנעו מרכישת מוצרים מיו"ש, מזרח-ירושלים והגולן.

במכתב שיזמה שדולת ארץ ישראל בכנסת, בראשותם של ח"כ זאב אלקין וח"כ אריה אלדד, הוסבר כי "חברות ישראליות המספקות מוצרים ושירותים להקמת העיר הערבית רוואבי, הסכימו לחתום על הסכם ולפיו ישתתפו בפועל בחרם הפלסטיני על מוצרים ושירותים שמקורם במה שהוגדר ע"י הפלשתינים כ"מזרח ירושלים הכבושה, הגדה המערבית הכבושה, רצועת עזה הכבושה, רמת הגולן הכבושה".

עוד מודגש, כי חברי הכנסת הינם מזועזעים ומוקיעים מצב זה "בו חברות ישראליות מכרו את נשמתן הציונית ואת הסולידריות הלאומית שלהן בעבור חופן דולרים".

המכתב מסתיים בקריאה לשרי הממשלה: "אנו קוראים לכם, שרי הממשלה, ללא הבדלי סיעות, להימנע מכל התקשרות עסקית מכאן ולהבא עם חברות שחתמו, או שיחתמו חלילה, על ההסכם המביש הזה, המהווה שיתוף פעולה עם הטרור הכלכלי הפלשתיני".

על המכתב חתומים רוב חברי הכנסת ממפלגות הימין, אך ניתן לראות כי מחצית מחברי סיעת קדימה חתומים אף הם על הקריאה, ובהם יו"ר הסיעה דליה איציק, שר האוצר לשעבר רוני בראון ויו"ר הוועדה לביקורת המדינה יואל חסון.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}