כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

חוק הדיור אושר בוועדת שרים לחקיקה

הציניקנים לגלגו: "זה לא יעבור" ושר האוצר הודיע שלא יתמוך • אבל ש"ס רושמת ניצחון: ועדת שרים לחקיקה אישרה את 'חוק המשכנתאות' • קריאה טרומית כבר ביום ד'

החוק יעבור? אטיאס ושטייניץ
החוק יעבור? אטיאס ושטייניץ

ועדת השרים לחקיקה אישרה את הצעת חוק המשכנתאות של ח"כ יצחק ועקנין לקריאה טרומית.

על פי הצעת החוק, שנוסחה בידי טובי המשפטנים במשרד הבינוי והשיכון, רוכשי דירה ראשונה באזור עדיפות א' יזכו להחזר של 800 שקלים בחודש על המשכנתה, ואילו רוכשי דירה ראשונה באזור עדיפות ב' יזכו להחזר של 475 שקלים בחודש.

על פי התוכנית, תעלה ההצעה להצבעה בקריאה טרומית כבר ביום רביעי הקרוב, בדיוק לפי התרחיש אותו צייר לפני שבוע שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, בשיחה שקיים עם 'בחדרי חרדים'.

בשלב הבא יתקיימו מגעים עם האוצר, כדי למצוא נוסחה מוסכמת להצעת החוק, וכפי שהעריך בפנינו השר אטיאס צפויים שינויים קלים בנוסח הסופי של החוק, לבקשת האוצר שמתנגד לסכומים הגבוהים.

נזכיר כי כבר בשבוע שעבר הבטיח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר הפנים, אלי ישי, במהלך שיחת טלפון שנערכה ביניהם ביום ג' בלילה, כי הקואליציה תתמוך בהעברת החוק.

היה זה לאחר שישי העביר מסר להנהלת הקואליציה ואשר על פיו הנחה אותם הגר"ע יוסף "ללכת עד הסוף" בנושא חוק הדיור, גם אם לשם כך יצטרכו לטרפד את העברת התקציב. לנתניהו, שהיה לחוץ להעביר את התקציב במועד, לא נותרה כל ברירה, אלא להבטיח את תמיכתו בחוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}