כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ש"ס פותחת מלחמה באפליה • יואב ללום, מאחוריך

הצעת חוק של ש"ס: בתי הספר יחויבו לקבל תלמידות על פי אזורי מגורים • במקביל מקימה 'התנועה' ועדת רבנים שתעסוק במקרים נקודתיים של אפליה

ש"ס פותחת מלחמה באפליה • יואב ללום, מאחוריך
יצחק לב ארי מהיר חימה



יו"ר תנועת ש"ס, אלי ישי, מקיים את הבטחתו ויוצא למלחמה נגד אפליית בנות ספרדיות בסמינרים החרדיים.

כבר היום, במהלך ישיבת סיעת ש"ס, יודיע יו"ר הסיעה, ח"כ אברהם מיכאלי, על שורה של צעדים בהן עומדת המפלגה לנקוט, כדי לשים קץ למצב הקיים כיום בסמינרים, המסרבים לקלוט בנות ספרדיות, המוצאות עצמן בשל כך יושבות בבית, ללא מסגרת לימודית.

במרכז הצעדים עומדת הצעת חוק, אותה מגבש השר לשירותי דת, יעקב מרגי, ואשר תוגש בידי הח"כים של ש"ס. על פי ההצעה, יתבצע רישומן של הלמידות על פי אזורי רישום. באם תתקבל הצעת החוק, יהיו הסמינרים חייבים לקבל כל מי שמתגוררת באזור שלהם, ובאם לא יעשו כן - לא יוכלו לזכות בתקצוב הממשלתי.

כיום מקבל כל סמינר בנות מכל רחבי העיר, כאשר לבנות הספרדיות מקצים מכסה של כ-30 אחוזים בלבד.

במקביל, מקימים בימים אלו בש"ס ועדת רבנים שתטפל במקרים נקודתיים של אפליה, ואשר על חבריה נמנים הרב משה מאיה, יו"ר רשת החינוך של ש"ס והרב אהרן בוטבול, חתנו של הגר"ע יוסף. תחת הוועדה ימונו גם נציגים אזוריים, שיפקחו על יישום החוק.

לדברי גורמים מביני דבר, עלול הליך חקיקה מן הסוג הזה להתפרש על פני שבועות ארוכים, בעוד שהרישום לסמינרים כבר נסגר בימים אלו ברוב המקומות. לדעתם, עדיפה פניה לשר החינוך, גדעון סער, בבקשה להוסיף תקנה לאחד מהחוקים: חוק החינוך הממלכתי או חוק חינוך חובה, הליך שאפשר לסיימו תוך יום אחד בלבד. בש"ס, אגב, שומעים את הדברים, ואינם פוסלים גם מהלך כזה על הסף. "בדעתנו להילחם בכל החזיתות ובכל הכלים", הם מדגישים.

עו"ד יואב ללום: נמשיך לעמוד על המשמר

ביום שישי האחרון העניק עו"ד יואב ללום, יו"ר עמותת 'נוער כהלכה' ראיון מקיף לעיתון 'מעריב', בו סיפר על תוכניותיו לצאת למלחמת חורמה בנושא הסמינרים.

בתגובה לצעדי ש"ס, אומר הבוקר ללום: "עמותת נוער כהלכה מקדמת בברכה כל צעד אמיתי לפתרון הבעית האמיתיות שישנן בתחום קבלת תלמידים למוסדות חינוך בכלל, ובנות לסמינרים בפרט.

"מצער מאוד שמובילי המהלך בתנועת ש"ס אינם בוגרים מספיק, כדי לשבת לשולחן אחד עם נציגי העמותה, המחזיקים ידע רב בתחום, מה שמוביל למסקנה שככל הנראה מדובר במס שפתיים בלבד ותו לא. אנו תקווה כי נתבדה. בכל מקרה עמותת 'נוער כהלכה' ורבניה ימשיכו לעמוד על המשמר, עד ליישום מלא ומיטבי של פתרון הבעיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}