כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

משחקים באש: החמאס תכנן פיגוע ב'טדי'

השב"כ והמשטרה עצרו שני פעילי חמאס בחשד שתכננו פעילות טרור בירושלים, במסגרתה ביקשו לבצע ירי טיל אל אצטדיון 'טדי' • נגד פעילים נוספים יוגשו כתבי אישום

החשודים בתכנון הפיגוע. צילום: משרד הביטחון
החשודים בתכנון הפיגוע. צילום: משרד הביטחון

במהלך החודש האחרון נעצרו על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת מחוז ירושלים מספר חשודים במעורבות בפעילות חמאס, בין היתר בחשד לתכנון פעילות טרור בירושלים וכחלק מכוונותיהם לביצוע פיגוע באצטדיון "טדי".

על פי החשד בחנו החשודים את האפשרות של שיגור טיל אל עבר האצטדיון בעת שהוא הומה אדם, במהלך משחק. היום (א') הוגש נגד מוסא חמאדה, תושב הכפר צור באהר ממזרח ירושלים וחברו באסם עומרי, אזרח ישראלי המתגורר בבית צפפא, כתב אישום חמור בשל כוונותיהם.

מחקירתם בשב"כ עולה כי השניים תכננו לבצע את הפיגוע בתגובה לפעילות צה"ל במבצע עופרת יצוקה. אחד החשודים, אל עומרי, אף התכוון לבצע פיגוע נגד חיילים או פיגוע חטיפה. מהחקירה עולה כי השניים תכננו להגיע אל הגבעה מול האצטדיון על מנת לבחון את המקום לביצוע הירי. כמו כן מתברר כי השניים רכשו מספר אקדחים ממספר תושבי צור באהר ובית חנינא, לצורך ביצוע פיגועים נוספים.

בתוך כך התברר במהלך החקירות כי מוסא חמאדה יצא בשנתיים האחרונות מספר פעמים לסעודיה, שם נפגש עם נציג מטעם "האחים המוסלמים" לצורך מימון. באחת הפגישות העביר הסעודי כספים לחמאדה, זאת לצורך רכישת נשק ועבור מסירת מידע מודיעיני על מקומות שונים בירושלים. בנוסף נחשפה בחקירה פעילות ארגונית רבה של תנועת החמאס בשטחי ירושלים בכלל, ובהר הבית בפרט.

בכתב האישום שהוגש נגד השניים יוחסו להם עבירות של חברות ותמיכה בארגון טרוריסטי, עבירות בנשק וקשירת קשר לביצוע פשע. במסגרתו נטען כי החשודים הצטרפו לשורות חמאס בתחילת העשור שעבר, ובשלוש השנים האחרונות עבדו כנציגי חמאס במסגד אל-אקצא. נגד המעורבים האחרים, ששימשו סייענים של השניים, הוגשו בימים האחרונים כתבי אישום בגין סחר באמצעי לחימה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}