כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"הגעתי לישיבה וראיתי את ספר התורה מונח בבזיון"

האנטישמיות בארה"ב מרימה ראש: מתיבתא בניו ג'רזי נפרצה, וספר התורה שהיה מונח בארון הקודש - חולל • ראש הישיבה מספר ל'בחדרי חרדים' על רגעי האימה

"הגעתי לישיבה וראיתי את ספר התורה מונח בבזיון"

האנטישמיות גואה: אלמונים פרצו בחסות השלג לבית המדרש באיטנטאון - ניו ג'רזי, זרעו הרס והשחיתו את ארון הקודש וספר תורה שהיה בו.

את הוונדליזם גילה ראש הישיבה הרב סנדר קסירר שהגיע בערב שבת למתיבתא, לאחר היעדרות של שבוע בשל השלג הכבד.

הרב סנדר קסירר סיפר לחדרי חרדים: "הגעתי למתיבתא ביום שישי לפני הצהריים, ומיד כשהגעתי ראיתי שמשהו לא בסדר, הדלת היתה פרוצה. ליבי החל הולם בפראות , הלכתי לכיוון הבית מדרש ואני רואה שהארון קדש פתוח ספר התורה היה מונח על שולחן. ערום, ללא המעיל שעליו וללא כל יתר הדברים. התקרבתי, וראיתי שעל השולחן נמרחו כתובות נאצה. מיד הזעקתי את המשטרה.

"לשבחו של מפקד המשטרה פיליפ עמנואל, אני חייב להגיד שהוא לקח את הדברים ברצינות הזעיק חוקרים שעקבו אחר הפסיעות שהתגלו בשלג, דבר שהוביל את המשטרה ללכידתו של נער בן 16 כחשוד במעשה.

הרב קסירר שנשמע נסער, הוסיף וסיפר: "אני חייב לציין שזו הפעם הראשונה שזה קורה לנו, העיירה הזו היא עיירה שקטה . המתיבתא באיטנטאון היא מתיבתא לנערים בגילאי ישיבה קטנה וראש הישיבה המתגורר בלייקווד עושה בה עבודת קדש.

יצויין, כי ערב "ניו יירס" (ראש השנה למניינם), התקבל מכתב אזהרה בבית כנסת במנהטן שבו הודיע אנונימי כי בערב של ראש השנה יושחת בית המדרש ועוד עשרה בתי מדרש ברחבי מנהטן. המכתב שהגיע לבית כנסת בברונקס הדליק נורה אדומה ובתי הכנסת באזורים שונים שכרו את שרותיהם של חברות אבטחה פרטיות למשך סוף השבוע".





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}