כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"בתוך הקברים ביפו - עצמות חזיר" • המסמך

לא מעט דם נשפך בהפגנות במתחם החפירות ביפו - אבל פרופ' גיא בר-עוז קובע: במקום קבורות עצמות חזיר • אהרל'ה יקטר: אמרתי לכם • הפגנות חינם?

ההפגנות ביפו. צילום: בחדרי חרדים
ההפגנות ביפו. צילום: בחדרי חרדים



לאחר אינספור הפגנות במתחם החפירות ביפו, חוות דעת מקצועית מעלה: ההפגנות לא התקיימו בכתובת הנכונה.

על-פי מכתב רשמי של המכון לארכיאולוגיה ע"ש זינמן באוניברסיטת חיפה, לאחר בדיקה מקיפה שקיימו אנשיו בחודשים האחרונים, מרבית העצמות שנמצאו במתחם, הם עצמות חזיר.

פרופסור גיא בר-עוז, ראש המעבדה לארכיאוזואולוגיה באוניברסיטת חיפה, כותב: "נתבקשתי לסייע בהגדרה של מספר עצמות בעלי חיים שנתגלו בחפירות הצלה שנוהלו במהלך החודשים מאי-יוני 2010 על ידי מר מאיר אדרעי בשם אוניברסיטת תל אביב במלון עדן ביפו".

בתחילת המכתב, קובע הפרופ' באופן נחרץ: "בין ממצאי העצמות שהועברו לבדיקתי מתוך הקברים שחפר מר אדרעי, בלטה השכיחות הגבוהה של עצמות חזיר".

פרופסור גיא בר-עוז מציין במכתבו כי מדובר ב"אבחון ראשוני של ממצאי עצמות בעלי החיים מהחפירה ולפי שכיחות החזירים שנתגלתה אני מעריך שגם בלוקסים נוספים ימצאו עצמות חזיר, בין שאר עצמות בעלי החיים שנמצאו בקברים".

אהרל'ה יקטר, מי שנמנה על מארגני ההפגנות באותה תקופה, מגיב ל'בחדרי חרדים' בעקבות הממצאים: "בזמן שחפרו את הקברים הללו, רצינו להכניס רבנים חשובים שכל גדולי ישראל סומכים עליהם.

"גם הרבנים הללו וגם אנחנו קיבלנו איומים. לא קיבלנו את האישור להיכנס למקום כך שאין לי אפשרות להגיב על הדברים. אני לא יודע מה היה שם".

• אז למה בכל זאת הפגנתם?

"ברגע שראיתי את המסמכים ששלחו לאנשי אתרא קדישא והוכח לי איך מתנהל המאבק, הודעתי שאני פורש ממנו ולא הסכמתי להמשיך להפגין על דבר שאני לא יודע מהו".



נוטל שכר על הפרישה




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}