כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

תשובת הגראי"ל תביא לפתיחת ישיבה

מצוקת הישיבות הקטנות בעיר אלעד, הביאה מספר הורים למעונו של הגראי"ל שטינמן עם השאלה הבאה: האם לפתוח ישיבה קטנה חדשה בעיר אלעד • התשובה המפתיעה: בפנים

תשובת הגראי"ל תביא לפתיחת ישיבה
משה גולדשטיין

עונת הרישום לישיבות הקטנות באזור המרכז, נפתחת בימים אלו, והרשמים של הישיבות השונות עובדים שעות נוספות בכדי לגבש שיעור א' שיכלול את מיטב הבחורים מהת"תים השונים.

אלא שבעיר אלעד, נמצאים ההורים בדילמה אמיתית. עשרות בחורים שעומדים לסיים את כיתה ח', נמצאים בפני החלטה שתקבע את עתיד חייהם הרוחניים, אך בעיר אין די ישיבות המספיקות למלא את הצרכים ההולכים וגדלים.

מספר הורים מהעיר, הגיעו השבוע לביתו של הגראי"ל שטיינמן, בכדי לשאול האם כדאי לפתוח עוד ישיבה בעיר, או שמא עדיף לשלוח את הבחורים לישיבות הממוקמות מחוץ לעיר.

יצויין כי בעיר קיימת ישיבה קטנה בראשה עומד הרב מאיר רוט – נכדו של הגר"ח קנייבסקי, אך זו נועדה לסוג מסויים של בחורים, ואינה יכולה למלא את הביקוש ההולך וגובר.

הגראי"ל ששמע את צדדי הספק השיב להורים: "היום היחס האישי בעיצובו של הבן עלייה זה הצווי של להרבות תורה בעם ישראל. המטרה צריכה להיות ישיבות קטנות הנותנות מענה למגוון רחב של בחורים. זה עדיף על פני ישיבה עמוסת בחורים, הגורמת להשלכות שליליות על חלק גדול מהבחורים".

ההורים שיצאו עם תשובה ברורה, החלו לפעול להקמת ישיבה קטנה, כשבשבוע הבא יקבעו גדולי ישראל מי יהיה הצוות שיעמוד בראשה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}