כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

סוף לתעשייה המשגשגת: אירופה אוסרת את התרופות הטבעיות

אירופה עומדת לאסור לשיווק אלפי תוספי תזונה ותכשירים צמחיים וטבעיים, זאת בשל חוק המחייב את היצרניות לעבור רישום ובדיקות של התרופות • החוק נחקק בשל דיווחים על חומרים רעילים שחדרו לתרופות

סוף לתעשייה המשגשגת:  אירופה אוסרת את התרופות הטבעיות


אלפי תכשירים ותרופות טבעיות יאסרו לשיווק ברחבי אירופה בשל כניסתו לתוקף של חוק המחייב רישום ובדיקות קפדניות של משרדי הבריאות באירופה.

החוק המחמיר נחקק לאחר עשרות אזהרות על תופעות לוואי קשות והרעלות כתוצאה מצמחי המרפא. לאחרונה הנפיקה הסוכנות הבריטית לרגולציית תכשירי בריאות מעל 12 אזהרות חמורות המזהירות בפני תופעות לוואי קשות בחלק מהתכשירים ההומאופטיים.

למעשה החוק נחקק לפני זמן רב וניתנו ליצרניות יותר משש שנים כדי להיערך לרישום. אלא שמתוך אלפי תכשירים הומאופטיים הנמכרים ברחבי אירופה, רק מאתיים תכשירים נרשמו עד כה ועברו את הבדיקות הנדרשות.

הרישום וקבלת הרישיון דורשים השקעה כלכלית רבה של היצרן הנדרש לממן את עלות הבדיקות הקפדניות. ובשל העלות הכלכלית העדיפו היצרניות להמשיך ולשווק את התכשירים ללא רישום.

מה יהיה אם כן עם התרופות? סביר להניח שהללו יימשכו להימכר באינטרנט באופן לא חוקי.

בארץ אין כל חוק המחייב בדיקה של התכשירים הטבעיים ותוספי תזונה, וכל יצרן ויבואן מורשה לשווק את התכשיר אם הוא מיוצר בתנאי ייצור נאותים אך משרד הבריאות אוסר על המשווקים לציין כי התכשירים הללו הם בעלי סגולות ריפוי.





תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}