כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

"זה השיעור האחרון של הראש ישיבה" • אשכבתא דרבי • גלריה

מסע הלוויה דומע לגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל, ראש ישיבת הנגב • לבקשת ראש הישיבה, הוא הובא למנוחת עולמים דווקא בעיר בה עורר מהפכה רוחנית • במסע הלוויה השתתפו אלפים מתלמידיו, מכל רחבי הארץ • כל הדיווחים

הלווית הגר"י מאיר. צילום: דוד קורן
הלווית הגר"י מאיר. צילום: דוד קורן



בשעה זו מתחיל מסע הלוויה של הגאון הגדול רבי יששכר מאיר זצוק"ל, ראש ישיבת הנגב. לבקשתו, ראש הישיבה יובא למנוחת עולמים דווקא בעיר בה עורר מהפכה רוחנית, למרות שרכש בימי חייו חלקה בבני ברק.

במסע הלוויה משתתפים אלפים מתלמידיו הזורמים לנתיבות מכל רחבי הארץ. ההלוויה יוצאת מבית המדרש אל בית העלמין בעיר, בו טמון גם ה'באבא סאלי'.

כלי רכב ואוטובוסים מכל רחבי הארץ עשו את דרכם בשעות הבוקר לנתיבות שהפכה לפקק תנועה אחד גדול. דומה כי העיר לא ידעה מחזות כאלו כבר שנים רבות.

אתמול הודיעה הנהלת הישיבה כי הוחלט לפעול לקרוא לקריה החדשה המוקמת בדרום על שמו של הרב זצ"ל.

"זה השיעור האחרון של הראש ישיבה", נאמר בהספדים, "קשה כל כך לדבר. אבל כשרואים את כל אלפי התלמידים שהגיעו לכאן, עם אהבה כזו לראש ישיבה מבינים מה איבדנו.

השיעור של הראש הישיבה היום הוא אשכבתא דרבי. אין לי ספק שכל אחד שהיה מקורב והכיר את הראש ישיבה הוא שמע את השיעור האחרון היום...".

מנהיג לאלפים ורבבות

רבי יששכר מאיר, נולד בהמבורג שבגרמניה לפני 83 שנה, בשנת ה'תרפ"ז, ועלה ארצה כבר בבחרותו.

בצעירותו נמנה על ראשוני הלומדים בישיבת פונביז' לשם עבר מישיבת לומז'ה בפתח תקווה, ובה זכה לקירוב רב מרבותיו הרב מפונביז' והגראמ"מ שך זצ"ל.

כבר בבחרותו, זיהו ראשי הישיבה כי הוא נועד לגדולות, ושלחו אותו למשימות חיזוק בארצות נכר. רבי יששכר, שהה חודשים ארוכים כבר בבחרותו, במרוקו ובשוויץ, בכדי לחזק את הקהילות היהודיות.

לאחר נישואיו, לפני למעלה מיובל שנים, הגיע לעיר נתיבות.

ממקום שקט ונידח, עלום ומלא בקארוונים, הפה העיירה לעולם תורה עצום ומקיף בכל ישובי וערי האזור. במשך עשרות השנים האחרונות הרביץ את תורתו בפני תלמידי הישיבה, ישיבת הנגב, והקים עוד מוסד ועוד אחד, לכל קהילה וקהילה. הוא לא הסתפק במהפך הרוחני, והראה דוגמה אישית כשעבר להתגורר בנתיבות, שהייתה אז מעברת עולים חדשה.

כיום הנגב כולו שוקק חיי תורה, מוסדות הנגב פועלים בכל עוצמם. למרות חולשתו הרבה וגילו המופלג המשיך רבי יששכר את נסיעותיו לחו"ל על מנת לחזק את הקהילות התורניות הרבות ברחבי העולם ולגייס תרומות להחזיק את עולם התורה שבנגב. ההתפתחות של נתיבות הפכה למושא הערצה בפריפריה, ורק בימים אלו ממשיכים בתכנון שכונת ענק נוספת לציבור החרדי בנתיבות.

כעת, המסע נקטע בעיצומו.

לאחר שבועות ארוכים בהם שכב על ערש דווי, והטלטל בין חיים למוות, לאחר אין ספור תפילות של המוני בית ישראל שהתאספו בכדי לשאת תפילות לבריאותו האיתנה, ניצחו האראלים את המצוקים, ובליל שבת, בשעה 22:00, הודיעו הרופאים למקורביו הרבים שהקיפו את מיטתו, כי הגר"י מאיר השיב את נשמתו לבוראה.

הותיר אחריו אלפי תלמידים הממשיכים את דרכו, בהם הוא ראה את ילדיו והשקיע בהם את דמו וחלבו.

עוד בנושא

הנגב מזיל דמעה • כך הקים הגר"י זצ"ל עולה של תורה

הראש ישיבה איננו • פרויקט מצולם

עולם התורה באבל • ראש ישיבות הנגב - הגאון רבי יששכר מאיר זצ"ל


















































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}