י"ט תשרי התשפ"ה
21.10.2024

סוף הסאגה: גופת הילד מאשדוד שוחררה לקבורה

לאחר סאגה בת מספר שעות, ובהשתדלותם של רבנים ועסקנים, שוחררה גופתו של הילד בן התשע מאשדוד לקבורה, וההלוויה תערך הערב בשעה 2:15 • קודם לכן המשטרה עיכבה את האמבולנס ובו הילד שנפטר באשדוד - ושלחה את הגופה לבדיקת CT. מאות המתינו מתחת לבית הילד • צפו

מול תחנת משטרת אשדוד הלילה
מול תחנת משטרת אשדוד הלילה



לאחר שעות של עיכוב, ובהשתדלותם של רבני ועסקני העיר אשדוד, שוחררה גופתו של הילד מאשדוד לקבורה. אמבולנס זק"א העביר את הגופה מבית החולים קפלן ברחובות לבית ההורים באשדוד.

בסביבות השעה 2:15 בלילה התאספו מאות מבני הקהילה החרדית באשדוד, רובם מקרב קהילת חסידות גור המקומית, והשתתפו בהלוויה רבת תוגה ויגון של הילד פנחס יעקב קמינר ז"ל שנפטר השבת באורח טראגי.

מוקדם יותר מאות תושבים ומכרים של פנחס יעקב ז"ל ממשפחת קמינר, שנפטר השבת, המתינו מתחת לביתו וזעמו על העיכוב בקבורתו.

כפי שדווח ב'בחדרי', הילד בן התשע, לא חש בטוב ביום שישי. הוא הובא לרופא וקיבל טיפול שיגרתי, אך איבד את הכרתו באופן פתאומי בליל שבת.

הפגנה בתחנת המשטרה באשדוד


כוחות ההצלה שהוזעקו לביתו פינו את הילד לאחר החייאה, לבית החולים קפלן ברחובות, שם נפטר.

ההלוויה שהייתה אמורה להתקיים מוקדם יותר הלילה (מוצאי שבת), נדחתה לשעות הקטנות. משטרת ישראל החליטה להעביר את גופת הילד לבדיקה בלתי פולשנית בבית החולים קפלן ברחובות.

במשטרת אשדוד החליטו שלא לוותר על בדיקה, וניידת משטרה עיכבה את האמבולנס שהיה בדרכו להלוויה - ושלחה את הילד לבדיקת CT. כאמור, בסופו של דבר הסכימה המשטרה לשחרר את גופת הילד לקבורה.

לפני השחרור הגיעו מאות המלווים וביניהם קרובי משפחה ואנשים שהגיעו ממרחק שזעמו על התנהגות משטרת אשדוד: "הגענו מירושלים ואף רחוק יותר, ובכלל גחמה כזו עוד ניאלץ לחזור ללא השתתפות בהלווייה, אנו ממתינים כבר שעה וחצי מתחת לבית, ואין לנו מושג מה קורה, אף אחד לא מעדכן. פשוט פשע, התעללות במשפחה בשעה קשה כזו, ובמאות המלווים".

בין בני המשפחה יש שהאשימו בשחה עם "בחדרי חרדים" את אחד מקציני המשטרה בעיכוב, ומול תחנת המשטרה המקומית התארגנה הפגנת מחאה. אל המקום גם הגיע הרב שמואל דוד גרוס, רב קהילת חסידי גור באשדוד, ורבה של אשדוד הרב יוסף שיינין. כאמור, לאחר פעילות של רבני העיר ומתנדבי זק"א, שוחררה הגופה של הילד, והובאה למנוחת עולמים.

יהי זכרו ברוך.
אשדוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}