כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

לזכרה של רחל אוחנה ע"ה: גדולי ישראל חיזקו את אלעד

מאות תושבי אלעד בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל, התכנסו לעצרת חיזוק והתעוררות במלאת השלושים לפטירתה בטרם עת של הילדה רחל אוחנה ע"ה, בתו של הגאון רבי אברהם אוחנה, מראשי ישיבת "היכל התלמוד" לצעירים, באלעד

הגרב"מ אזרחי בהספד
הגרב"מ אזרחי בהספד



מאות תושבי אלעד בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל, התכנסו ביום חמישי בערב, לעצרת חיזוק והתעוררות במלאת השלושים לפטירתה בטרם עת של הילדה הקטנה רחל אוחנה ע"ה, בתו של הגאון רבי אברהם אוחנה, מראשי ישיבת "היכל התלמוד" לצעירים באלעד.

פטירתה של הילדה הצעירה בערב חג הפסח, גרמה לאבל וזעזוע בקרב תושבי העיר אלעד שנשאו כל העת תפילות להחלמתה.

כינוס החיזוק נערך בהיכל הכינוסים ויז'ניץ בעיר, לשם נהרו מאות תושבי העיר ועובדי עיריית אלעד שהסבו לסעודת מצווה לזכרה של הילדה ע"ה.

גדולי ישראל נשאו דברים, ועמדו על הצורך להתחזק בימי ספירת העומר.

הגרב"מ אזרחי ראש ישיבת 'עטרת ישראל' עמד על כך שאחד השבחים על הריבונו של עולם, "לעושה מלאכיו רוחות משרתיו אש לוהט". "רגילים ללמוד שמדברים כאן על הקב"ה שבורא את המלאכים כרוחות יוצר את שלוחיו כאש לוהט, אבל החפץ חיים לומד את הפשט כאן: "לעושה מלאכיו רוחות". שעושה את המלאכים לרוחות, האש הלוהטת היא המשרתיו, הרוח צדדית שאינה מצויה, הרוח שעוקרת סלעים, האש ששורפת הם נוצרו להיות משרתיו של הקב"ה. הקב"ה שולח לנו לפעמים אש לוהט, ולזעזע ולעורר אותנו, בתשובה שלימה", אמר.

"אסון נורא שכזה, שאין נורא כזה, כל מי ששומע אותו יחרד. הקושי של ההורים, אי אפשר להסביר את הקושי, זה "משרתיו" זה "שלוחיו" אי אפשר להישאר אדישים, חייבים לקחת לקח ולהשתנות, כל הקרובים לחלל, ומי זה כל הקרובים? מי שגר בעיר הזאת, מי שגר בכונה הזאת, ומי שמתפלל בבית כנסת הזה, אלו צריכים לקבל חיזוק. אייני יודע מה להגיד לכם, להתחזק, כי איני ראוי להגיד לכם מה לתקן, אך אני יודע מה אני צריך לתקן. במקום לדבר לשון הרע, אולי נקבע קבוצות קבוצות, שילמדו הלכות לשון הרע. ואולי קבוצות קבוצות, שידברו בינהם, איך להטיב אחד עם השני. ואולי קבוצות קבוצות, שידברו בינהם איך להרבות בכבוד התורה. ובשבועות האלה, שזה ימי ספירת העומר, שתלמידי רבי עקיבא נפטרו. על שלא נהגו כבוד זה בזה צריך לשייך את כל זה למקרה שלנו, כדי להתחזק ממנו.

"לכן אני אומר להורים היקרים, אנא ממכם, תתחזקו ותתעודדו, אם בגלל הקורבן שהקרבתם לקב"ה, אחד מאיתנו יתחזק בלשון הרע, או אחד מאיתנו יתחזק, בבן אדם לחברו, או אחד מאיתנו יתחזק בכבוד התורה, אין גדול מיזה. והקב"ה ירפא את שיברכם הגדול, והמקום ינחם אתכם".

הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקה עמד בדבריו על הטרגדיה הגדולה: "קשה מאוד, לתאר לעצמנו כמה צער יש להורים, הלילה החשוב הזה, שזה לילה של חיזוק בעיר אלעד, שכל הדברים הנאמרים כאן יהיו לעילוי נשמתה. והלוואי שיצא חיזוק מכל הדברים שנאמר היום", אמר.

"אנו בימי הספירה צריכים להתחזק כמה שיותר בימים אלו בבן אדם לחברו, ודיבוק חברים, בלשון הרע, לדבר טוב אחד על השני, וכל החיזוק הזה, אם נעשה בזכות הילדה ע"ה, אין לשער את גודל עילוי הנשמה, שיצא מכך", הוסיף.

לבסוף ניחם את ההורים ואמר, "את הצער שלכם אי אפשר לדעת ולהבין, אך החיזוק שיצא מפה, זה הנחמה הכי גדולה".

בעצרת נשאו דברים והשתתפו גם המשגיח הגאון רבי חזקיהו מישקובסקי, המרא דאתרא הגאון רבי שלמה זלמן גרוסמן, הגאון רבי ברוך מרדכי אטניגר ראש ישיבת 'כנסת יחזקאל', הגאון רבי ישראל זושא הורביץ רב קהל חסידים, הגאון רבי ציון כהן רבה של אור יהודה, הגאן רבי אהרן קטנוב ראש ישיבת 'היכל התלמוד' והגאון רבי יהודה שוורץ רב שכונת הצפון.





























































































רחל אוחנה עצרת באלעד חיזוק שלושים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}