כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ליפא מספר: כך הגעתי לחתונה החסידית בשנחאי • בלעדי

עשרות יהודים חובשי שטרימלעך משתתפים בחתונה היהודית הראשונה בשנחאי • ליפא שמעלצר מספר, בראיון בלעדי ל'בחדרי חרדים', על הזוג המיוחד והסיפור שמאחורי התמונות

ליפא מספר: כך הגעתי לחתונה החסידית בשנחאי • בלעדי

אלפי מלוכסני העיניים שעברו בשעה האחרונה בסמוך למלון היוקרתי - 'מאריוט', הממוקם במרכז העיר שנחאי שבסין, שפשפו עיניים בתדהמה: עשרות חסידים, לבושי שטרימלא'ך, ירדו ממכוניות מהודרות, ונכנסו אל תוך אולם האירועים הגדול, בדרכם לאירוע נוצץ, שאת פשרו איש מהעוברים ושבים לא הבין.

האירוע אליו הגיעו עשרות חסידים וגבירים מכל רחבי העולם, הוא חתונתו של ארי לאובר. סיפורו של ארי יכול לפרנס ספר שלם, על הגלגולים הרבים שעבר, עד שהגיע למקום מגוריו הנוכחי. אך העובדה שגבירים מכל העולם הטריחו עצמם לבוא ולהשתתף בחתונתו, יש בה כדי להצביע על פועלו הרב בשנים האחרונות בקהילה היהודית בשנחאי.

בין המשתתפים: האדמו"ר משאץ – אשדוד, שליחי חב"ד מכל רחבי סין, משגיחי כשרות של 'העדה החרדית' הרב פאדווא – גאב"ד לונדון, הרב אפרים בצלאל – רבה של הקהילה הספרדית במקום, הרב אהרון וולקן – ראש מחלקת הדגים ב'עדה החרדית', ועוד.

מי שהופקד על החלק האומנותי באירוע, היא תזמורת הקהילה החסידית מבלגיה, כשבראשה עומד הזמר ליפא שמעלצר.

אתר 'בחדרי חרדים' שוחח עם ליפא על החתונה היהודית הראשונה בשנחאי, בה הוא משתתף.

"זה מעמד חסר תקדים של קידוש ה'. אני חושב ששנחאי רואה לראשונה בחייה כל כך הרבה שטרימלע'ך. החתונה עצמה גם מאד מעניינת. לפני 10 שנים הגיע לכאן ארי לאובר, חסיד סקוירא, לצורך עבודתו. שנחאי – עיר נטולת יהודים חרדים, לבד משליחי חב"ד במקום - זכתה לתושב מן המניין, המתהלך בשבת כשהוא לבוש שטרימעל ומקפיד על אורח חיים חסידי.

"לפני 5 שנים, הגיעה לכאן כלתו, גם היא לצורכי עבודה. לקח להם 5 שנים, עד שמישהו הציע את השידוך. והיום הכל קורה. כשאני נמצא כאן מוקף בחסידי סקווירא, באבוב וסאטמר, באמצע שנחאי, ומשמח זוג שהיו צריכים להגיע עד שנחאי בכדי להתחתן, אין שמח ממני".

מי הזמין אותך לחתונה?

"יש כמה גבירים מארצות הברית, שהחתן עוזר להם כאן הרבה. כל פעם שהם מגיעים הם יודעים שיש להם כאן ארוחות ועזרה מבן אדם מקומי. התקשרו אלי וביקשו ממני לבוא ולשמח בחתונה. זה המתנה שלהם לחתן. היה לי ממש נס כשהגעתי לכאן. כולם יודעים שיש עכשיו סופת ענק בניו יורק, ומטוסים לא זזים. מתוך עשרות אנשים שרצו להגיע בטיסה שלי מארה"ב, רק 6 הצליחו לעלות על המטוס, ואחד מהם זה אני. ואני שמח שאני שותף לקידוש ה' הגדול שיש כאן עכשיו".




























תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}