כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

עורך דינו של קצב: "אני חושש לחייו"

לאחר הכרעת הדין הקשה שספג הנשיא לשעבר, אומר עורך דינו: "אני חושש לחייו" • "מי שדיבר בשני קולות הוא הנאשם", אמר השופט, שערער לחלוטין את אמינותו של קצב • דרמה

משה קצב באולם הדיונים לפני שעה קלה. צילום פלאש 90
משה קצב באולם הדיונים לפני שעה קלה. צילום פלאש 90



לאחר ארבע שנים, ניתנה הבוקר (ה) ההכרעה במשפטו של נשיא המדינה לשעבר, משה קצב: השופטים הרשיעו אותו בכל הסעיפים החמורים בהם הואשם.

לעיני מצלמות תקשורת מכל העולם, מול הנשיא לשעבר שהחליט להכנס לאולם בית המשפט בדלת הראשית ונראה מחויך, נתן הרכב השופטים את הכרעתו.

ראש ההרכב, השופט ג'ורג' קרא לא פתח בזיכוי, דבר שעל פי אמות המידה המקובלות בבתי המשפט מורה כי השופט עומד להרשיע את הנאשם.

ואכן כך היה. השופט הכריע כי קצב אשם בכל הסעיפים החמורים שנחשד בהם. בחודשים הקרובים יתקיימו הדיונים לקראת גזר הדין.

קרא גם העביר ביקורת על ביטול הסדר הטיעון על-ידי קצב: "הערכתו של קצב כאשר ביטל את הסדר הטיעון הייתה מוטעית. השינוי הקיצוני היה בדעת הנאשם", אמר השופט.

"מי שדיבר בשני קולות הוא הנאשם. משה קצב שקרן", אמר השופט שערער לחלוטין את אמינותו של קצב.

במהלך הקראת הכרעת הדין קצב נראה חיוור, מנדנד בראשו ימינה ושמאלה כלא מאמין, וממלמל: "לא, לא".

בנו של קצב אף התפרץ, בצעד לא מקובל, כלפי השופט וצעק: "זה לא נכון".

לאחר ההקראה של גזר הדין אמר עורך דינו של קצב לגלי צה"ל, כי הוא חושש לחיי הלקוח שלו. לשאלת המראיינת: האם הוא חושש שיתאבד? ענה העו"ד כי הוא מעדיף שלא להגיב.

השופט בהכרעת הדיןצילום: השופט בהכרעת הדין
השופט בהכרעת הדין





ההימור שלא צלח

קצב יכול היה לצאת בזול, להיות היום בבית עם נכדיו, אך הוא חזר בו בשניה האחרונה מהסדר הטיעון שהיה מקל עמו ביותר: ביוני 2007 הוא חתם על הסדר טיעון, לפיו יואשם בעבירות קלות, אך יישלח רק למאסר על תנאי.

כתב אישום הוגש, אך בדיון הראשון, זמן קצר לאחר מכן, נרשמה דרמה בבית המשפט. קצב התמהמה במשך דקות ארוכות מלהגיע לדיון. במשך כ-30 דקות המתינו הנוכחים לקצב שהטיל את הפצצה בבית המשפט.

"החלטתי לבטל את הסכם הטיעון כי אני רוצה להיאבק על חפותי", אמר קצב לאחר שיצא מאולם הדיונים. "אני רוצה לשים סוף לרדיפה, החלטתי ללכת בדרך הקשה. אני רוצה להיאבק כדי שהאמת תצא לאור. אני יודע מה המשמעויות ומה ההשלכות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}