כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

63 תומכים, 33 מתנגדים: חוק התקציב עבר בגדול

חוק התקציב וחוק ההסדרים עברו בקריאה שניה ושלישית, ברוב גדול של 63 תומכים, מול 33 מתנגדים • למדינת ישראל יש תקציב לשנתיים הבאות: 2011-2012

63 תומכים, 33 מתנגדים: חוק התקציב עבר בגדול
פלאש 90

לאחר ימים קשים שעברו על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הסתיימה הערב ישיבת הכנסת, לאחר שחוק התקציב וחוק ההסדרים עברו ברוב גדול של 63 תומכים מול 33 מתנגדים. מדובר בסיום של מהלך מתיש ומתוח, במהלכו ידע נתניהו עליות ומורדות וחווה קשיים רבים.

עם תום הישיבה הוקף נתניהו בחברי כנסת ושרים, שביקשו ללחוץ את ידו ולברכו על הצלחתו הגדולה.

ראש הממשלה ברך על אישור התקציב הדו-שנתי, וציין שמדובר בתקציב טוב ואחראי – כלכלי וחברתי כאחד - שימשיך להצעיד את כלכלת ישראל בדרך הנכונה.

"התקציב טוב לבעלי הכנסה נמוכה שבמקום לשלם מס יקבלו, באמצעות מס הכנסה שלילי כסף כתמריץ לעבודה, התקציב טוב לחינוך כי הוא מוסיף שני מיליארד שקלים להשכלה הגבוהה ולבתי הספר בפריפריה. התקציב טוב לנשים כי הוא מוסיף 700 מליון ₪ לסבסוד מעונות יום. הוא טוב לקשישים כי הוא מגדיל את קצבאות הזקנה בלמעלה ממיליארד ₪, הוא טוב לייצוא כי הוא מעודד מפעלים מוטי ייצוא, הוא טוב לנגב והגליל כי הוא מקדם רשת של מסילות וכבישים שיצמצמו את זמן הנסיעה למרכז הארץ.

"כמו כן, בניגוד לטענות שהושמעו לאחרונה, התקציב מקטין את סך נטל המס ומגדיל את ההכנסה הפנויה של כל העובדים בכל רמות ההכנסה. בעלי ההכנסה הנמוכה ייהנו מתוספת בהכנסתם הפנויה של כ-20,000 ₪ בשנה".

גם במפלגות החרדיות שוררת הערב שמחה גדולה. על אף כל הכעסים על ראש הממשלה, כפי שבאו לידי ביטוי במהלך הימים האחרונים, הם מציגים את התקציב החדש כ'טוב לחרדים': תקציב הישיבות בבסיס התקציב, חוק הבטחת הכנסה סודר, לא קוצצו קצבאות הילדים וחוק הדיור כבר הובטח.

בהמשך נביא כתבה מורחבת על קורות הימים האחרונים, מנקודת ראותם של המפלגות החרדיות ואת סיכומו של היום הארוך - אותו עשינו בכנסת.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}