כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

פרשת החטיפה: ההורים נשארים במעצר • פרסום ראשון

הפרקליטות: ההורים מסוכנים לילדה ומסוגלים לחוטפה בשנית • עו"ד אבי לביא, בא כוח ההורים, ל'בחדרי חרדים': "מדובר בהחלטה עצובה המתעלמת מרגשות הילדה"

מעצר חרדים. צילום אילוסטרציה
מעצר חרדים. צילום אילוסטרציה



התפתחות משמעותית בפרשת החטיפה שנכשלה בדקה ה-90: בית המשפט העליון קיבל את ערעור הפרקליטות, לפיו ההורים צריכים להישאר במעצר עד תום ההליכים בבית המשפט. את ההחלטה קיבלו השופטים לאחר הדיון שהתקיים ביום שישי.

פרשת החטיפה • המתווכת שוחררה

על-פי טענת הפרקליטות, ההורים מסוכנים לילדה ומסוגלים לבצע ניסיון חטיפה בשנית - ועל כן יש להשאירם במעצר עד תום ההליכים. האב ישהה בבית המעצר באבו כביר והאם תשהה בבית המעצר נווה תרצה.

במהלך הדיון טענו פרקליטי ההורים כי טובת הילדה ורצונה הוא שההורים ישתחררו למעצר בית. אחרת, ייגרם לה ולהוריה נזק נפשי. למרות זאת, החליט השופט שלא לקבל את טענותיהם.

החלטת בית המשפט מהווה מכה קשה לפרקליטי ההורים הטוענים כי מדובר בהחלטה עצובה, שכן ההורים יכולים להישאר במעצר זמן רב.

עו"ד אבי לביא, המייצג את ההורים, אומר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "מדובר בהחלטה עצובה המתעלמת מרגשות הילדה אשר העדיפה שיקולים זרים וחששות על פני טובת הילדה ורצונה שמעוניינת שהוריה יהיו בחלופת מעצר בית. אין לי ספק שימים יגידו ויוכיחו שטובת הילדה היה לשחרר את ההורים".

המתווכת שוחררה

ביום חמישי שעבר שוחררה העסקנית החרדית, החשודה כמי שתיווכה להורים את הפסיכיאטר שסייע במזימת החטיפה. השחרור נעשה לאחר מאמצים רבים של עורך-דינה, יאיר נהוראי.

כזכור, נגד הורי הצעירה, בת ה-21 מלונדון, הוגש לפני כשבועיים כתב אישום בגין הניסיון האלים לחטוף אותה לרומניה.

הצעירה הגיעה עם הוריה מלונדון לחגוג את חגי תשרי בישראל, ועל רקע ריב עימם, עזבה אותם ועברה לגור אצל קרוביה בבני-ברק. ההורים טענו, כי למעשה היא נחטפה לבני ברק ואף הגישו תלונה על כך במשטרת ירושלים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}