כ"ז חשון התשפ"ה
28.11.2024

עושקים אתכם? תתלוננו

מנתוני המועצה הציבורית לצרכנות עולה: הציבור החרדי ממעט להתלונן על חברות שעושקות אותו • בראש רשימת התלונות: החברות הסלולריות ו'הוט'

הרבה תלונות. מחשבים. צילום אילוסטרציה
הרבה תלונות. מחשבים. צילום אילוסטרציה

המועצה הישראלית לצרכנות מסכמת את שנת 2010 בנושא זכויות הציבור. בדו"ח מרתק שהוכן על ידי המועצה מוגשים נתוני התלונות נגד החברות השונות שעשקו את הצרכנים במהלך השנה החולפת.

בסך הכל התקבלו ב2010 כ-70 אלף תלונות, כאשר 24,255 מתוכם הובילו לפתיחת תיק תלונה, 4% יותר משנה שעברה, ואולי הנתון החשוב מכל – 73% מהתלונות שנפתח בעקבותיהן תיק התגלו כמוצדקות.

17% מהתלונות עסקו באיכות השירות, 15% בפגמים במוצר, 15% נוספים עסקו בהטעייה ואי גילוי נאות, 9% בסירוב לביטול עסקה, 5% בהחזר במקרה של ביטול, 5% בחיוב ביתר והשאר בייעוץ ונושאים נוספים.

מרשימת הערים בעלי מספר התלונות הגבוה ביותר עולה כי לציבור החרדי אין מודעות מספקת לזכויותיו והוא אינו מרבה להתלונן. כך 5 הערים המובילות ברשימה הם גבעתיים, רמת גן, מודיעין, כפר סבא ותל אביב.

התחום המוביל בנושא התלונות הוא התקשורת, כאשר מפעילי הסלולר מובילים 'בגאון' את הרשימה, פרטנר רשמה גידול של 53% במספר התלונות לעומת שנה שעברה, פלאפון ומירס – 25%, ואילו סלקום הסתפקה ב-14%.

גם תחום האינטרנט גורף תלונות רבות כלפי הספקיות, למרות שחלקן רשמו פיחות במספר התלונות. כך בזק שרשמה 6% פחות תלונות, נטויז'ן הפחיתה 26% מהתלונות ביחס לשנה שעברה, וסמייל 31%.

לעומתן, הוט רשמה גידול עצום בשיעור התלונות שהוגשו נגדה.

בנוסף מובילים התחומים הבאים: מכשירי החשמל ובפרט מיני בר ומחשבים, ענפי הריהוט, הביגוד וההנעלה, התיירות, המזון והתחבורה הציבורית.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}