כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

ועכשיו, 'מכתב הרבניות': "אל תעבדי עם ערבים"

אחרי הקריאה שלא להשכיר דירות לערבים, מגיע המאבק על הנשים • 30 רבניות קוראות: "אל תצאי עם גויים! הם רואים אותך בסופרמרקטים ויוסוף הופך ליוסי" • השמאלנים זועמים

הפגנה נגד הרבניות, בקרוב? בתמונה: הפגנה נגד מכתב הרבנים
הפגנה נגד הרבניות, בקרוב? בתמונה: הפגנה נגד מכתב הרבנים

אחרי מכתב הרבנים מגיע מכתב נשותיהם: 30 רבניות מכל רחבי הארץ חתמו הערב (ג') על מכתב הקורא לא לצאת או לעבוד במקומות בהם קיימת נוכחות של ערבים.

לטענת הרבניות, הפנייה נועדה למנוע מצב של נישואי תערובת והתבוללות בין יהודים לערבים.

במכתב, שיצא הערב, ויתפרסם ככל הנראה בסוף השבוע, בעיתוני המגזר הד"לי, פונות הרבניות "לבת ישראל" ומפצירות "למענך ולמען הדורות הבאים, אנו פונות בבקשה אל תצאי עם גויים! הם רואים אותך בסופרמרקטים או פוגשים בך בשירות הלאומי.

"יוסוף הופך ליוסי, סמיר הופך לסמי ועבד הופך לעמי. הם מבקשים את קרבתך, אך זה הכל עבודה בעיניים! אל תצאי עם גווים! אל תעבדי במקומות שיש בהם גווים! סבותייך לא חלמו שמישהי מצאצאיהן תעשה מעשה שכזה".

חלק מהחותמות על המכתב נשואות לרבנים שחתמו על 'מכתב הרבנים', בו קראו שלא להשכיר דירות לערבים. בין הרבניות ניתן למצוא את הרבנית נצחיה יוסף אשת הגר"י יוסף, הרבנית אסתר ליאור אשתו של הגאון רבי דוב ליאור רבה של קריית ארבע, הרבנית שולמית מלמד אשתו של הרב זלמן מלמד מבית אל, והרבנית אסתר לבנון רעייתו של רב השומרון אליקים לבנון.

הארגון עומד מאחורי היוזמה – להב"ה, יזם לאחרונה גם קו טלפון יעודי שנועד להתריע על משפחות המשכירות את דירותיהם לערבים.

בתגובה למכתב הביעו אנשי משפט מקרב השמאל ושמאלנים זעם הקריאה להפריד בין יהודיות לערבים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}