כ"ב אלול התשפ"ד
25.09.2024

הוגשה הצעת חוק לעידוד העסקת בני הגיל השלישי

יש מי שדואג לגיל השלישי: הצעת חוק חדשה פוטרת מעסיקים מדמי ביטוח לאומי ובריאות לעובדים שהגיעו לגיל הפרישה • הצעת החוק תקדם גם קבלת קצבת זקנה מלאה לכל גמלאי ללא תנאים וללא התחשבות בהכנסותיו הנוספות

הוגשה הצעת חוק לעידוד העסקת בני הגיל השלישי

הבוקר הוצגה בכנסת הצעת חוק חדשה לעידוד תעסוקה של בני הגיל השלישי במגזר העסקי על ידי ח"כ נחמן שי, יו"ר השדולה למען הזקן בישראל, בהשתתפות שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג, יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, חברי כנסת וראשי עמותת "והדרת – המועצה הלאומית לקידום מעמד הזקן".

הצעת החוק מציעה מתן פטור חלקי (עקיף באמצעות מתן זיכוי ממס) למעסיקים מתשלום דמי ביטוח לאומי ודמי בריאות בגין עובדים שהגיעו לגיל הפרישה. מטרת החוק היא לעודד מעסיקים להמשיך את העסקתם של עובדים שהגיעו לגיל פרישה, וכן לגייס לשורותיהם עובדים חדשים בגילאים אלו.

זאת ועוד, הצעת החוק תקדם קבלת קצבת זקנה לכל אדם שהגיע לגיל הפרישה, ללא תנאי וללא התחשבות בהכנסותיו הנוספות. כיום גמלאי שבוחר לעבוד נאלץ לוותר על חלק מקצבת הזיקנה שלו. במקביל, מוצע להעניק זיכוי ממס הכנסה לעצמאיים בגיל פרישה.

לדברי ח"כ ד"ר נחמן שי "אדם שהגיע לגיל פרישה אינו בהכרח נטל על מעסיקו, ולעתים מדובר בנכס של ממש, שצבר ידע וניסיון מקצועי בכל שנות עבודתו. מטרת הצעת החוק הינה להסיר את החסמים הפוגעים ברצון בני הגיל השלישי לעבוד, כמו גם ברצון המעסיקים להעסיק עובדים אלה".

לדברי העיתונאית רינה מצליח, מייסדת עמותת "והדרת", שהשתתפה אף היא באירוע, "שיעורם של בני הגיל השלישי מהאוכלוסייה הולך וגדל וכך גם תוחלת החיים, אך במקביל חל פיחות ביחס החברה כלפי הזקן והוא נתפס כלא מועיל ובלתי רלוונטי. עמותת והדרת שמה לה למטרה לשנות את העמדות והיחס כלפי הזקנים, בין היתר, על-ידי יצירת תשתית חוקתית שתאפשר לזקן בחברה הישראלית להתקיים בכבוד, ולהמשיך לתרום לחברה".

נכון ל-2009 כ-10% מהאוכלוסייה בישראל הינם בני 65 ומעלה, וחלקם באוכלוסייה צפוי לגדול ל- 13% עד שנת 2025. על פי סקר ההכנסות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מ -2008: 93.04% מבני 67+ אינם עובדים וכ-90% מהזקנים חייבים להתמודד עם רמת הכנסה הנתפסת על ידם כבלתי מספיקה. "ממצא זה הינו אינדיקאטור חשוב לטיעון כי יש להגדיל את הכנסת הקשישים, והמשך עבודה בשוק החופשי הוא ללא ספק פתרון עדיף וישים", אומרת מצליח.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}